Los bericht bekijken
Oud 4 april 2007, 19:10   #19
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Volgens mijn werkgever heb ik alvast een financiële waarde, vermits ik als 25-jarige al meer verdien dan mijn vader.

Verder zie ik niet in waarom ik de moeite zou doen om een arrogant betwetertje als jezelf te overtuigen van mijn waarde. Vanwaar haal jij trouwens het recht om met allerlei scheldwoorden te gooien enkel en alleen omdat iemand een andere mening heeft?!?



Hoe vaak hoor je wel niet dat men allerlei repressieve maatregelen gaat goedkeuren om radicale nationalistische ideologieën te bestrijden onder het mom van de vermeende repressie die er intrinsiek mee gepaard zou gaan? Het is gewoon ronduit shockerend te zien hoeveel mensen als schapen in die hypocrisie meelopen.



Holocaust revisionisten en hun sympathisanten gebruiken steevast de term revisionisme om hen aan te duiden. Hun tegenstanders gebruiken echter een andere terminologie.

De tegenstanders van Holocaust revisionisten maken expliciet een onderscheid tussen negationisme en revisionisme. Onder revisionisme wordt het klassieke revisionisme beschouwd. Onder negationisme beschouwt men klassiek revisionisme toegepast op de klassieke dogma's van de Holocaust-geschiedenis oftewel het Holocaust revisionisme. Hierbij wordt het Holocaust revisionisme dan nog eens (onterecht) voorgesteld alsof het ideologisch geïnspireerd zou zijn en daardoor op voorhand zijn conclusies al geeft, waarmee men het nog eens expliciet van het klassieke revisionisme probeert te scheiden.

Het revisionisme wordt schade aangedaan niet zozeer omwille van de link met Holocaust revisionisme, maar omdat er een precedent geschept wordt waar vrij historisch onderzoek niet langer mogelijk is. In het geval van de jodenvervolging moeten een aantal conclusies van tevoren gemaakt worden vooraleer een onderzoek kan starten, als men zich aan de wet wil houden en niet wil riskeren om een schutkring rond zich te creëren (en zo zijn carriere naar de maan te helpen).

Nochtans is historisch onderzoek ook op andere vlakken al enige tijd niet meer zo vrij als men zou denken. Zo worden historici met een afwijkende mening (afwijkend van de meerderheidsgedachte) over bijvoorbeeld de ouderdom van de sfinx in Giza, de aanwezigheid van de eerste mens in Noord-Amerika of de oorsprong van de menselijke cultuur vaak op een vergelijkbare manier behandeld door de academische gemeenschap als de Holocaust revisionisten. Dan hebben we het nog niet eens over de vele historische anomalieën (vb. Egyptische mummies met sporen van de coca-plant en heel wat megalithische bouwwerken) of de politiek zeer gevoelige onderwerpen (naast de jodenvervolging - men denke bijvoorbeeld aan de moord op Kennedy, Pearl Harbour en 9/11).

Met het begin van de 20ste eeuw is de vrije wetenschappelijke geest geleidelijkaan uitgestorven. Modernistisch en postmodernistisch materialisme hebben haar doen plaats maken voor een nieuw soort dogmatisme dat angstvallig doet denken aan het dogmatisme van de middeleeuwse Kerk, maar verheuld in een sausje van pseudo-verlichting.
Je bent maar een bediende ...
AyneRand is offline