Los bericht bekijken
Oud 20 maart 2003, 10:24   #83
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard

Ten eerste zou ik het apprecieren dat ge mij gene zeveraar noemt. Ge zegt:"Zeg me eens welke Amerikaan die bankiers als machthebbers heeft verkozen? ". Ik veronderstel dat dat uw herformulering is van mijn uitspraak dat het amerikaanse systeem expliciet meer macht geeft aan succesvollen dan aan succeslozen. Zoals ge misschien wel (of misschien ook niet weet) is de lobby-structuur in de VS geen accident. Het was, en aangezien gij mij wat boeken aanraadt zal ik voor u hetzelfde doen, inderdaad zo opgezet om wie meer succes boekt in het prive-leven meer inspraak te geven in het publieke leven zoals uitgezet in the Federalist Papers (dat zijn de debatten van de Founding Fathers). En dat is zo stom nog niet aangezien er reden is om te geloven dat er een betere kans is dat mensen die goed hun eigen zaken kunnen beheren, misschien ook beter de publieke zaken zullen kunnen beheren, dan iemand die geen enkele ervaring heeft of totaal gefaald heeft, of gefoefeld heeft, JPVR. Dat het in de praktijk niet altijd perfect loopt is jammer maar gewoon een feit van het leven. Goed, misschien moet ik Wittgenstein lezen maar beloof me dan wel dat ge 'de Protocollen' voor een paar dagen op uw slaapkastje laat liggen.
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden