Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2007, 18:49   #24
Sylvia
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eisie Bekijk bericht
Eigenlijk zijn de taalkwesties wel sociaal belangerijk : oude mensjes die het
frans niet genoeg beheersen in een ziekenhuis waar het personeel onwillig is
om de taal van de meerderheid in Belgie te spreken ? Heb je al ooit meegemaakt dat iemand weigert je in het Nederlands te bedienen in een winkel ? Ik heb dan het gevoel dat men me als minderwaardig beschouwt.
Dit is wel degelijk politiek en ik ben blij dat er politiekers zijn die daarvoor
willen opkomen . Ik denk dat die mensen daar echt achter staan .

Misschien kan men politiekers wegen naar het aantal en soort uitspraken die zij over hun tegenstanders doen : die zijn mestkevers ,die zijn rascisten
die zijn zus die zijn zo .............. Wat zijn ze zelf ? Als men zo'n uitspraken
doet ? Niet veel beter denk ik .
Taalkewesties zijn interessant als ze over interessante onderwerpen gaan, niet over ééntalige verkeersborden of leeuwen op burgemeesterlintjes...

Politieke structuren interesseren mij ook niet. Zeker als het algemeen belang minderwaardig is aan ieder zijn eigen individuele belang eerst.
Ipv daarvan rijdt men zich in het probleem vast en moet de boel om zeep worden geholpen.

Trouwens... democratie, zoals dat zo netjes heet, heeft veel weg van brood en spelen. Maar ik krijg er geen honger van en weet genoeg alternatieven om me mee bezig te houden.
Sylvia is offline