Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2007, 16:13   #22
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jamaar, ik wil als arme iets doen voor de gemeenschap: de armoede helpen uitbanneN.

Enne: zonder daarvoor extra veel cenzen op zak te willen steken!

Zou dat niet moeten mogelijk zijn?

Zelfs in ons huidige geldzieke politieke bestel?
Wil jij serieus iets doen voor "de arme medemens" zonder enige hoop op voortgang, zonder enige erkenning, zonder er iets aan te "verdienen" ?
Begin dan maar met in de eerste plaats jezelf te bekijken en je eigen positie : wat kan je doen ? In de eerste plaats een politiek mandaat nastreven is onzin, als je effectief met succes iets voor veel mensen betekent en een politiek mandaat zou daarbij dienstig zijn komt dat vanzelf. Stel je de vraag hoe je één arme uit zijn benarde situatie kan helpen - heel concreet door zijn/haar problemen op te lossen (of beter : door hem/haar in staat te stellen de problemen zelf op te lossen).

De kritiek van 4WS dat er al genoeg door echte/vermeende deskundigen over gepraat wordt is terecht. Maar wat evenzeer waar is is het feit dat vele armen hun werkelijke problemen weigeren in te zien : er zijn voldoende armen die alle leed van de wereld ondergaan maar niet inzien dat hun probleem in de eerste plaats hun rook- drank- drug en koopverslaving is.

Te lage uitkeringen zijn inderdaad een groot probleem : die verhogen lost echter in wezen niets op. Ik was ooit zeer onder de indruk van een reportage over een riksja-rijder in Calcutta : die man verdiende 4 roepi
per dag, verbruikte & roepi om wat rijstbouillon te eten, sliep in een portaal ergens en zond 3 roepie pr dag aan zijn familie op het platteland
& was volmaakt gelukkig.

De armen in deze maatschappij zouden zich best wat mogen afzetten tegen "de consumptiemaatschappij" ipv te dromen over winkelen bij den Delhaize ipv in den Aldi (Lidl), het kopen van "Witte Reus" ipv. een n° 1 produkt enz..

Sedert 1991 bezit ik geen auto meer en ga ik winkelen per fiets met 2 grote fietszakken & ik denk er niet over dure merkproducten te kopen ipv de meest economische... Ik heb een zuster, die waarschijnlijk een dubbel zo hoog inkomen heeft als ik, maar die "koopverslaafd" is en absoluut haar komende pensionering niet ziet zitten want haar centjes heeft ze dwingend nodig.

Indien de armen goed zouden weten dat de interesten die ze op leningen betalen hun inkomens verminderen, zouden we in deze maatschappij al een reuzenstap vooruit gezet hebben.

& VERDER BEN IK VAN MENING DAT IEDEREEN RECHT HEEFT OP EEN DAK BOVEN ZIJN HOOFD EN EEN WARME MAALTIJD PER DAG;
(is het niet eigenaardig dat ik de enige ben die dat grondrecht verdedigt en er eigenlijk niemand is die het hierover met mij eens is ?)
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline