Los bericht bekijken
Oud 17 maart 2019, 16:56   #21063
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is dan een domme vraag...
Waarom zou een normale politieke partij de 'kieswetgeving' (ik durf aannemen dat dit een verspreking is en dat je het over de grondwet hebt) willen aanpassen ?

Als de vendeliers institutionele wijzigingen willen doorvoeren ligt het initiatief bij hen.

Draai de vraag om : behalve veel decibels produceren, hebben ze in het spaans parlement al een initiatief genomen en zoeken ze daarvoor bondgenoten ? Of blijft het bij steriele slogans en veel lawaai ?
Ik draai niks om.
Iedereen stelt vast dat er een onjuiste verhouding is van het aantal stemmen per partij tegenover het aantal zetels in het parlement.
Dat is democratisch ongezond. De hamvraag is en blijft: waarom stellen ze niet iets beters voor, het is in hun eigen belang!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden