Los bericht bekijken
Oud 1 november 2018, 12:03   #44
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, ik heb in mijn leven veel gedaan.
Ik wilde de wereld zien en ben daarom regelmatig van job gewisseld.
Ik heb enkele jaren bij de krijgsmacht gedient als Para-Comando.
Heb toen deelgenomen aan de opperatie Red Bean.
Heb daarna enkele jaren op de wilde vaart gezeten.
Heb enkele jaren internationaal gereden met vrachtwagens.
Om dan in de internationale industriebouw te gaan.
Heb tijdens mijn verlofperiodes regelmatig in het buitenland gezeten voor technische ondersteuning aan hulporganisaties en als medische verzorgende.
Ik heb er tussen de mensen geleefd als 1 van hen.

Nu ik ben geen twintiger, ik ben immers al op rust.
Ik heb dus nog de periode meegemaakt dat men vanuit België in het buitenland opzoek ging naar mijnwerker, staalarbeiders en mensen voor andere zware, vuile en ongezonde jobs waar de autochtone bevolking zich te goed voor voelde.

Een deel is dus naar hier omdat we ze hebben gaan halen.
Nu een ander deel komt naar hier, omdat wij daar de grote jan gaan uithangen tijdens de vakantieperiodes.
En dan heb je nog de mond aan mond reklame. In Europa krijg je gratis eten en onderdak, in Europa krijg je een job waarmee je voldoende verdient om een hele familie te onderhouden en je moet maar 40 uur per week werken. Het voedsel dat bij ons word gekweekt, maar dat wij niet kunnen betalen ligt hier te rotte in de winkels en kost bijna niks. Als je ziek word of zonder werk valt, krijg je geld van de overheid, zonder er iets voor te moeten doen.
Hier heeft elke huis water zonder dat je daar uren voor moet lopen zeulen met zware kannen. Hier heeft elk huis zelfs een eigen badkamer en WC en gebruiken ze machines om de was te doen. En er is overal dag en nacht stroom en gas. Hier moet je geen angst hebben dat er plots rebelen het dorp binnentrekken om kinderen te roven, mannen te doden en vrouwen te verkrachten, er zijn hier gewoon geen rebelen.
Dat zijn de reden waarom mensen vanuit heel de wereld naar Europa komen.

Er wat doen wij, we kijken er naar en doen verder niks.
Want de Europeaan is te laf om de mensen daar dezelfde veiligheid, zekerheid en hulp te bieden als wij hier hebben.
Staan janken omdat er een kind is verdronken bij de oversteek van Afrika naar Europa, maar de duizenden kinderen die in hun thuisland sterven, daar spreken we niet over.
Staan janken als er een Europese soldaat in het buitenland sneuveld, maar de duizenden mensen die daar sterven door het gebrek aan hulp daar spreken we niet over.
Duidelijk, maar hoe wil je daar iets aan doen in hun landen??? Dan spreken ze toch over kolonisatie...
Zou het al niet veel beter zijn dat het kapitaal stopt met alle rijkdom uit die landen weg te halen en de plaatselijke dictators de hand boven het hoofd te houden zodat de eigen bevolking ze kunnen buitenwippen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden