Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2019, 23:41   #6405
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
De kans dat dit in de gewone media zou gebeuren is nu wel een pak kleiner vrees ik.
Of heb je bvb in de Standaard al eens een artikel gelezen waar men beweert dat de aarde plat is ?
Ik vrees van niet.

Als bron is onze (de Belgische) media 100 keer meer betrouwbaar dan Youtube. Wees gerust.
Let wel, op Youtube staan soms best interessante dingetjes, maar je bent nooit zeker. Op Youtube kan alles...
Interviews die met de schaar behandeld geweest zijn, collages, en nog van dat moois... Je hebt nooit de zekerheid dat het een origineel is. Tenzij het door een bepaalde nieuwsdienst zelf op Youtube gezet is geweest, en dan nog. In dat geval kan je het fragment ook meestal bekijken op die site zelf.

Ik heb ook al verschillende malen gezegd dat je best verschillende media bronnen moet raadplegen. De grote dan wel te verstaan (niet Youtube) en vergelijken. Haal er eventueel nog een Nederlandse of Engelse krant bij ook en vergelijk...
Maw, staar je nooit blind op één bron. Een fout die hier op dit forum regelmatig gemaakt wordt.

Mocht er eens één krant zijn die iets totaal uit de context rukt, zal je het verschil wel snel merken in de andere kanalen, en dat gebeurd dus idd ook.

Ik moet wel toegeven dat de gedrukte pers soms wel wat 'speelt' met 'de eerste indruk'.
Ttz, een titel kiezen die inslaat, maar eigenlijk niet strookt met de inhoud van het artikel en zo soms mensen een verkeerde indruk geeft.

Idem met bronnen waarvan je weet dat ze uitgesproken links of rechts zijn.
Is soms wel eens interessant om te lezen, maar dan wel met een kruiwagen zout.
Iemand die beweert dat de aarde plat is moet dat kunnen aantonen met beeldmateriaal, dat is niet mogelijk.
Niet op YT, noch in andere media.

Met enkel "woorden", kan je goedgelovige zielen alles wijsmaken.
Met beeldmateriaal is dat al minder makkelijk.

Als persoon A schrijft dat persoon B, XYZ verklaard ( of gedaan/uitgespookt) heeft, is dat vele simpeler te controleren of persoon B weldegelijk XYZ gezegd heeft, door persoon B zelf aan 't woord te laten, zodat je ziet en hoort dat persoon B, XYZ gezegd heeft.

In de gazet kunnen ze schrijven wat ze willen, maar ik zie of hoor persoon B niet XYZ uitspreken.

Dat snap je toch hopelijk wel?
SDX is offline   Met citaat antwoorden