Discussie: armoede
Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2007, 21:50   #87
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
8) een bedrijf moet uiteraard ook zorg dragen voor het personeel. Maar iemand die zijn taak niet aankan of verwaarloost moet daarop gewezen worden en geholpen. Maar als dat niet helpt dan moet die persoon een ander werk vinden. Indien niet, dan brengt hij schade toe aan al zijn collega's;
In ons systeem van vrije markt (met sociale begeleiding) is er geen keuze. De concurrentie is zeer hard. Als een bedrijf zich niet aanpast gaat het failliet. Dat is zeer jammer ik had het ook liever anders, maar daar is niets aan te doen.
In een communistisch systeem speelt die concurrentie niet, dacht men. Tot heel het systeem in mekaar stortte. Zie Sovjetunie, DDR, China (dat economisch gezien nu meer kapitalistisch is dan het Westen.
Waarom hebt u dan een probleem met de sociale begeleiding van Walen, met hen op weg te helpen naar werk, alles aan te moedigen dat tot eigen arbeid en het verminderen van de transfers kan lijden ? Waarom ziet u die streek als een potentiële concurrent.....

Waarom heeft het Vlaams parlement vandaag een probleem met een betere infrastructuur voor Wallonië..... bijvoorbeeld een weg die dwars door Wallonië Frankrijk en Nederland verbindt en met de tijd en het verkeer werk moet scheppen in de regio ? Waarom vond men dat daar vandaag geen goed idee ? Vraagt Vlaanderen ook de toestemming aan Wallonië om een internationale verbinding aan te leggen ?

Ik vrees dat alles wat u tot hiertoe schreef en de mensen die u citeerde vooral de belangen van het bedrijfsleven verdedigen en niet het algemeen belang. Ik zie echt niet waarom de kleine man een stem zou geven aan de Vlaamse kracht, die trouwens een Afrikaanse leeuw is. In Vlaanderen hebben we voor zover ik weet als leeuw slechts een eenvoudige huiskat die meer om liefde geeft dan het vechten in de savanne......
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 mei 2007 om 22:04.
labyrinth is offline