Discussie: armoede
Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2007, 22:25   #88
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
1) Waarom hebt u dan een probleem met de sociale begeleiding van Walen, met hen op weg te helpen naar werk, alles aan te moedigen dat tot eigen arbeid en het verminderen van de transfers kan lijden ?
2) Waarom ziet u die streek als een potentiële concurrent.....
3) Waarom heeft het Vlaams parlement vandaag een probleem met een betere infrastructuur voor Wallonië..... bijvoorbeeld een weg die dwars door Wallonië Frankrijk en Nederland verbindt en met de tijd en het verkeer werk moet scheppen in de regio ? Waarom vond men dat daar vandaag geen goed idee ?
4) Vraagt Vlaanderen ook de toestemming aan Wallonië om een internationale verbinding aan te leggen ?
5) Ik vrees dat alles wat u tot hiertoe schreef en de mensen die u citeerde vooral de belangen van het bedrijfsleven verdedigen en niet het algemeen belang.
6) Ik zie echt niet waarom de kleine man een stem zou geven aan de Vlaamse kracht, die trouwens een Afrikaanse leeuw is. In Vlaanderen hebben we voor zover ik weet als leeuw slechts een eenvoudige huiskat die meer om liefde heeft dan het vechten in de savanne......
1) Vanwaar haal je het dat ik daarmee een probleem zou hebben. Integendeel ik dring daar op aan.
Maar nogmaals ik beschouw de Walen niet als achterlijken of gebrekkigen. Ze moeten in eerste plaats zichzelf helpen.
2) Ik wou dat Wallonië een welvarende streek was met een goedgestuctureerde economie. En ik zou het ook goed vinden dat er een gezonde concurrentie tussen vl & W. ik ervaar dat helemaal niet als negatief. Jij blijkbaar wel!
3) Ik betwijfel of het Vl parlement een probleem heeft met een betere infrasructuur voor Wallonië. Ik zeker niet, ik ben daar voorstander van.
Ik vind trouwens dat Wallonië daar eigenmachtig moet over beslissen.
Mogelijk echter ligt het probleem elders: zou het kunnen dat Vlaanderen niet alleen die 12 miljard euro per jaar moet betalen, maar daarbovenop ook nog een paar miljard voor die infrastructuur die wellicht ook nog niet economisch rendabel is? (Zie het hellend vlak van Ronqière)
Nogmaals, ik weet niet waarnaar je juist verwijst, ,maar de belgische geschiedenis kennende betwijfel ik jou versie
4) Jammer genoeg is dat in België noodzakelijk.
Ik vind ook dat Vl eigenmachtig moet kunnen beslissen.
5) Vrees niet. Een gezond bedrijfsleven met gezonde syndikaten dienen het algemeen belang.
6) Op dergelijke kinderachtigheden wens ik niet te reageren.
luc broes is offline