Discussie: armoede
Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2007, 16:13   #90
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=luc broes;2665332]
Citaat:
1) Vanwaar haal je het dat ik daarmee een probleem zou hebben. Integendeel ik dring daar op aan.
Maar nogmaals ik beschouw de Walen niet als achterlijken of gebrekkigen. Ze moeten in eerste plaats zichzelf helpen.
Natuurlijk moeten ze zich kunnen ontplooien...... maar kunnen ze dat wel als Vlaanderen in binnen- en buitenland een beeld schets van Wallonië die hen als gebrekkigen en profiteurs voorstelt ? Als Vlaanderen zich steeds weer op buitenlandse reizen zelf in de kijker zet ?

Citaat:
2) Ik wou dat Wallonië een welvarende streek was met een goedgestuctureerde economie. En ik zou het ook goed vinden dat er een gezonde concurrentie tussen vl & W. ik ervaar dat helemaal niet als negatief. Jij blijkbaar wel!
Concurrentie wel, geen oneerlijke concurrentie en al helemaal geen monopolie op de Belgische economie.

Citaat:
3) Ik betwijfel of het Vl parlement een probleem heeft met een betere infrasructuur voor Wallonië. Ik zeker niet, ik ben daar voorstander van.
Ik vind trouwens dat Wallonië daar eigenmachtig moet over beslissen.
Mogelijk echter ligt het probleem elders: zou het kunnen dat Vlaanderen niet alleen die 12 miljard euro per jaar moet betalen, maar daarbovenop ook nog een paar miljard voor die infrastructuur die wellicht ook nog niet economisch rendabel is? (Zie het hellend vlak van Ronqière)
Nogmaals, ik weet niet waarnaar je juist verwijst, ,maar de belgische geschiedenis kennende betwijfel ik jou versie
Het Vlaams parlement had wel degelijk een probleem met een internationale verbinding die niet door Vlaanderen zou lopen want logisch dan krijgen ze immers geen deel van de toch al schaarse economische koek van Wallonië. Wallonië betwist toch ook niet die kust en de havens die Vlaanderen zoveel welvaart bracht. Gun uw buur ook eens iets.
Citaat:
5) Vrees niet. Een gezond bedrijfsleven met gezonde syndikaten dienen het algemeen belang.
Ergens toch een beetje bang hoor....... Sarkozy en zijn premier zijn luxebeestjes, waarom zou rechts vooral extreem-rechts in België anders zijn ?

Citaat:
6) Op dergelijke kinderachtigheden wens ik niet te reageren
Allicht, allicht ..... maar u kunt niet ontkennen dat uw Vlaams symbool afkomstig is uit het dierenrijk en als u hem bovendien nog een allochtoons tintje geeft mag er toch eens geglimlacht worden....... of is uw Vlaamse kracht zo vlug op haar teentjes getrapt ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 mei 2007 om 16:17.
labyrinth is offline