Los bericht bekijken
Oud 10 december 2018, 10:46   #48
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ah bon, ze hebben geen ander onderwerp? Gisteren was ik met een dertigtal Franstaligen de hele dag en geloof me vrij, we spraken over totaal iets anders. Niets te maken met het VN pact of de "Gilets Jaunes" of met politiek in het algemeen. Het leven is veel meer dan zo'n onderwerpen.

Maar bon, zo'n forum heeft geen Franstalig equivalent.
Er zijn geen equivalenten van "Villa Politica" of "Terzake" in Franstalig België.
Wat de zondagdebatten betreft, blijft er nog die van RTL. Die van de RTBF bestaat niet meer.
Al die groeperingen ?* la TAK en compagnie hebben geen equivalenten in Franstalig België.
Dit zegt ook heel veel.
Als er minder politiekuitzendingen in Franstalig België zijn, is het vooral, denk ik, omdat er geen aanvraag van de bevolking is.
Allez, neem zelf de "Gilets Jaunes" en vergelijk de betogingen in België met die van Frankrijk. Niets te maken. In België is er "niets" vergeleken met de situatie in Frankrijk.
Typisch high-end diepzinnige programmering op de RTBF, zoals Questions a la une, misschien?
Niet echt vergelijkbaar maar het geeft wel de mentaliteit ten zuiden van de Rubicon goed weer.
Yikkes!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 10 december 2018 om 10:48.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden