Los bericht bekijken
Oud 3 augustus 2019, 09:16   #18
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, dat is trouwens een gekend pervers effect van verkiezingen, en trouwens een dat maakt dat het, zelfs voor "bekwamen" de moeite niet is om U diep te interesseren voor het te verkiezen onderwerp. Immers, als gij met 5 keer meer talent en 10 keer meer moeite, een veel en veel diepgaander analyse maakt van de zaken die op het spel staan bij de verkiezing, zal uw zeer doordachte stem teniet gedaan worden door 3 idioten die er niks van begrepen hebben en zich hebben laten vangen door de simpelste propaganda.

Het is dus totaal niet kost-effectief om U, zelfs als "bekwame" ook maar wat te interesseren voor een verkiezingsinzet. Verkiezingen zijn spel-theoretisch bijzonder "pervers" - of "rijk aan mogelijkheden" zoals ge het wilt bekijken.

Het probleem is dus niet "fake news" of de "technologie", maar is inherent aan het systeem.

Zo heeft dit forum MIJN verkiezingsdaad totaal beinvloed. Maar ik beschouw verkiezingen dan ook om te lachen, en stop daar geen moeite in. Ik geloof niet in de zin van het "verkiezen van vertegenwoordigers met een blanco cheque". De enige verkiezingen die voor mij zin hebben, is de directe verkiezing van wetten.
Onderschat de Youtubefilmkes niet. Die worden door veel 'beinvloedbaren' bekeken. En ik ben er zeker van dat gij of ik zich niet laten bedotten door zo'n zaken maar er zijn er een hoop (ook op dit forum) die daar wel gevoelig aan zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden