Los bericht bekijken
Oud 11 december 2005, 14:33   #1
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO Bekijk bericht
De profeet wordt gezien als de boodschapper van God. En een profeet is naar mijn niet groter dan God.
Maar voor de meeste moslims is Mohammed "de volmaakte mens". Een volmaakte mens die seks had met een wicht van 7, of was het 9, die mensen liet onthoofden omdat ze hem beledigden, die karavanen liet aanvallen, beweerde dat liegen mag als de ummah er mee vooruit kan worden geholpen, een hele joodse stam liet afmaken of als slaaf verkocht omdat ze hem zogezegd hadden verraden, en wegvluchtte onder de ogen van zijn verbaasde metgezellen(zie Hadith) toen er een zonsverduistering plaatsvond waarvan hij dacht dat het het einde van de wereld voorstelde...
(kan nog wel een uurtje doorgaan, maar kom, hier kan het al wel mee door)
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden