Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2008, 02:23   #32
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Schaf het minimumloon af en ineens zullen sukkelaartjes een baan vinden. Sorry maar dat is pure fantasie.
Waarom is dat pure fantasie? Enfin, je beredenering hieronder gaat uit van 'wat ik denk' (wat ik niet denk, trouwens) en die vind ik niet zo overtuigend.

Laat ik de stelling trouwens iets voorzichtiger uitdrukken:

"Het minimumloon heeft, ceteris paribus, een positieve invloed op de werkloosheid. (Positief als in: het verhoogt, natuurlijk.) Schaf het minumloon af en er zullen meer mensen een baan kunnen vinden, tegen een loon lager dan het minimumloon."

Citaat:
Je denkt blijkbaar dat laag betaalde jobs niet veeleisend zijn of geen concentratie vergen, en dat je een beetje op je eigen tempo kunt aanmodderen. Vergeet dat maar. Bedrijven zijn geen beschutte werkplaatsen, en bazen willen geen prutsers op de werkvloer.
Maar je kan al eens een 'prutser' laten testen, als je die niet zo'n 'denderend' hoog loon moet geven, hé.

'Veeleisendheid' en die zaken zijn irrelevant voor de bepaling van het loon, dat te maken heeft met productiviteit. Natuurlijk kan iets een heel lage productiviteit hebben en toch enorm veeleisend zijn. Niemand zegt dan ook dat je die job moét aannemen, hé.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden