Discussie: "De islaam"
Los bericht bekijken
Oud 9 januari 2007, 11:36   #7
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Volgens mij schrijft Van Duppen nergens de zaken die u hem toedicht.
Hij beweert niet dat er geen andere dan klassentegenstellingen zijn. Wat hij schrijft komt m.i. erop neer dat die andere tegenstellingen niet de belangrijkste zijn in de maatschappij.
Maar bovenal ligt de echte breuklijn in de maatschappij niet tussen de gelovigen en de ongelovigen. De echte tegenstellingen bevinden zich tussen de haves and the have-nots (...)
Ik interpreteerde dat als "Alle andere conflicten zijn onbelangrijk, de tegenstelling tussen de haves en de have-nots is de échte breuklijn in de maatschappij".
Citaat:
Dat familievetes, vechtscheidingen en burenruzies over het algemeen niets met klassenstrijd te maken hebben lijkt me al helemaal wiedes.
Ze zijn dan ook van een totaal andere orde. Een burenruzie heeft dacht ik een iets kleinere maatschappelijke impact dan een conflict tussen werkgevers en werknemers.
Dat zeg jij. Maar je neemt er ook de 'kleinste' uit, natuurlijk. Wat doe je met racistische moorden? Wat doe je met godsdienstfanatiekelingen die elkaar het daglicht niet gunnen? Dat heeft allemaal niet noodzakelijk te maken met klassenstrijd.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline