Los bericht bekijken
Oud 13 februari 2018, 20:16   #87
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik heb zelf irrigatie aangelegd in de 'zwarte contreien'; allemaal mislukt. Zo mislukt zelfs dat irrigatie niet meer mogelijk bleek. De waterpomp werd na veroop van tijd van zijn duurste onderdelen 'gekannibaliseerd'.
Klinkt bekend in zowat alle voormalige Afrikaanse kolonies.
Citaat:
Zwarten kan je van alles en nog wat de schuld geven, maar niet over dit onderwerp, dunkt me.
De gewone zwarte kan daar idd niks aan doen en wel voor de volgende reden:

How corruption became ‘state capture’ in South Africa

https://www.ft.com/content/36895cd6-...5-648314d2c72c

Zimbabwe is ook zo’n schoolvoorbeeld van ‘state capture’.

Citaat:
Deze mensen werken met een tjap, planten gewassen door elkaar, wachten op regen. Als de bodem is uitgeput trekken ze naar een nieuw grond om er na ca. 15 jaar weer naar terug te keren om weer te planten.. Dit als de bodem zich voldoende heeft hersteld.
’t Ja, zelfs keuterboerkes weten beter, dan dat soort landbouw te blijven volhouden.
Citaat:
Nieuwe gewassen zijn high tech, hebben hogere opbrengsten en verbruiken meer water. Om hier nu de blanke de schuld van de schuld van te geven gaat mij te ver. Een ZB (forummer)wil alles puur natuur telen zonder GMO's. Menigmaal zijn wij al gebotst over dit onderwerp. Maar dat is weer een ander onderwerp.
Monsanto & Bayer zullen het niet graag horen, maar zelfs onze landbouwgebieden gaan erop achteruit en andere technieken blijken aangewezen:

“Deskundigen zijn het er echter steeds meer over eens: de kwaliteit van de bodem holt achteruit en bedreigt de toekomst van de Nederlandse landbouw.”

https://www.wur.nl/nl/artikel/Boer-e...h-probleem.htm
Citaat:
Ik deel je mening dat alle factoren mee dienen te worden genomen om tot een conclusie te komen.

Mijn conclusie (onder voorbehoud) is dat de hoofdzaak van dit probleem ligt in het feit dat Capetown uit zijn voegen is gegroeid, en nu meer drinkt dan de stad aankan, zie grafiek over dit onderwerp.
Klopt, overbevolking is veelal verantwoordelijk voor diverse milieuproblemen en in Kaapstad oa ondervinden ze nu wat daar de gevolgen van zijn.
Dat belooft voor de toekomst.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden