Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2003, 13:49   #135
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinkytoy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
De grote massa lijkt mij toch niet te volgen in conspiracy theorien.
Neen, natuurlijk niet, dat wordt ook niet uitgesmeerd in de media. Veel wetenschappers stonden er een tijd geleden zelfs nog verbaasd bij dat ze dat nog niet wisten of niet hadden doorzien.
Je mag conspiracy theorieën ook nooit veralgemenen tot een ganse bevolking. Niet alle Amerikanen zijn op 1 lijn.
Maar deze oorlog is wel een exces van diegenen die keihard hebben gepushed om deze oorlog te verwezenlijken, en dat zijn zij die wereldwijd graag meerdere theatre wars zouden willen zien ontstaan, nl. de aanhangers van de PNAC, een zgz. educatieve non-profitorganisatie. Een ngo voor warmakers.
Hola makker, het PNAC is nationalistisch en wilt een Amerikaans geleide wereld, maar ge gaat toch beter Engels moeten leren als dat de zogezegd objectieve boodschap en interpretatie is die ge onttrekt aan hun webstek.

Het doel van de PNAC is om de Amerikaans militaire voorsprong zo lang mogenlijk te behouden, en die in te zetten om de American way of life te verdedigen, en ja, ook uit te breiden. Weet u wel, zoals de laatste halve eeuw toen Europa daar alle baat bij had omdat ze zelf de SU niet konden tegenhouden.

Het gaat er allemaal maar om wat ge verstaat onder de American way of life. Als je daaronder het verspreiden van de Amerikaanse grondbeginselen verstaat in de vorm dat wij die allemaal moreel aanvaarden, en in de vorm dat die deel uitmaakt van ons dagdagelijks bestaan, dan juich ik dat toe.

De reden waarom die mannen gevaarlijk zijn is niet omwille van hun doelstellingen nu, maar omwille van wat zou kunnen gebeuren als er mensen aan de macht komen die een nogal rare interpretatie geven aan de Amerikaanse grondbeginselen. In 1997, had iedereen gezegd: Een typisch extreem conservatieve amerikaanse website. Na het verbreken van enkele verdragen en het principe van pre-emtive strike, hebben sommige mensen daar iets meer schrik van. Als je daar dan de boodschap: If you're not with us, you're against us bijdenkt en weet dat daarbij het machtigste leger ter wereld hoort, dan is dat misschien terecht ook. En toch krijgt de Amerikaanse regering, naast mijn onvoldoende, ook mijn steun, want voor mij zijn ze diplomatiek en politiek slecht bezig, maar staan ze toch recht in hun schoenen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden