Los bericht bekijken
Oud 16 november 2018, 18:43   #33
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik houdt van bomen. Heb al verschillende bomen geplant,....... en omgezaagd. maar dat is in Vlaanderen net het probleem. Dankzij de groene jongens, en een paar pipo's uit de stad die er niks van kennen, mag je een boom in Vlaanderen in je eigen tuin niet meer omzagen. Ook als je daar veel hinder van hebt. Sommigen beseffen niet dat bomen groot kunnen worden. Gevolg: de Vlaming is bang geworden om bomen te planten in zijn eigen hof. Want als hij die niet tijdig omzaagt moet die daar levenslang blijven staan.

Het zou dus beter zijn dat particulieren meer vrijheid hadden om bomen in hun tuin te zetten (en te kappen), dan hoefde men geen schrik te hebben om de paar overblijvende bomen langs een weg om te zagen.
U bent wel een beetje goedgelovig, me dunkt.

Het is natuurlijk omgekeerd. U kan wel van bomen houden alsook sommige Vlamingen dat doen, de realiteit is dat er MASSAAL ontbost en gekapt zou worden als men er niet zou op toezien en men de Vlaming zou laten doen zoals u voorstelt. Nu in vele gemeenten, waar incompetentie en een totaal gebrek aan lange termijn visie nog steeds de hoofdmoot zijn, gebeurt dit ook onder het toezicht van de gemeentediensten. Zo staat het bouwrijp maken van beboste percelen staat gelijk met totale kaalkap. Je kan jezelf niet voorstellen hoe wereldvreemd sommige mensen zijn en welk gebrek aan realiteitszin ze vertonen. Ik ken er zo verschillende die +- 4000 m² in woonpark gebied volledige ontbossen ... om in ieder hoekje van perceel het zonnetje te hebben.

Waar u wel gelijk in hebt is dat men in bepaalde gemeentes dan weer te streng is, maar die zullen wel eerder uitzondering dan regel zijn.

Tegenwoordig heeft men het "herplant verplichtings" - doekje tegen het bloeden. Gevolg: bijna alles mag gekapt worden ... er wordt immers toch een nieuw boom in de plaats geplant. Kortom, dit is vaak nog slechter dan voorheen. Een volwassen eik wordt gekapt om er een lijsterbes in de plaats te zetten en meer van die onzin.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden