Los bericht bekijken
Oud 29 september 2017, 17:00   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Inderdaad, problemen die minder erg zijn


Ik wist wel dat u diep vanbinnen fan bent
Wel, ik heb enkele malen een plugin hybride gehuurd gehad.
En laat ons het beleefd houden, maar er zal nog veel moeten veranderen voor ik de verbrandingsmotor afdank.
Het laadvermogen van een elektrische wagen is namelijk nogal beperkt. Een aanhanger is al helemaal uitgesloten en eens je de verharde wegen verlaat, zijn ze helemaal een ramp.
Op al deze punten moeten ze het afleggen tegen de oude 2CV, R4 en Fiat 500.
En als ik dan bedenk, dat er naast al die andere straatmeubelen, ook nog eens enkele miljoenen oplaadpalen neergepoot moeten worden om die dingen aan de praat te houden, krijg ik echt heimwee naar de straten met kinderkoppen en duizenden putten in het wegdek.

De oude wagens bestonden uit staal en glas, ze verbruikte aardolie, sommige zij rijden zelfs vandaag nog 70 jaar na hun productie, zo eenvoudig was hun techniek en als ze afgedankt werden, dan werden ze voor 85% gerecyceerd.
Vandaag bestaan de wagens uit meer delfstoffen dan op te sommen, als ze afdankt worden belanden ze gewoon om de afvalberg en ik vermoed dat er binnen 20 jaar geen enkele van de huidige elektrische voertuigen nog 1 meter zal kunnen rijden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden