Los bericht bekijken
Oud 6 augustus 2018, 09:18   #162
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Waarmee je om de hete brei heen fietst.
Alles valt of staat met wat men minderheid en meerderheid noemt.

Ik had het over de rijke mensen of rijke bedrijven.
Raar dat hier op het forum zoveel mensen zich aangesproken voelen als het over rijken gaat. Ik noem onze middenklasse geen rijke mensen.
Wie de meerderheid en wie de minderheid is, staat duidelijk in de link van OP. En die cijfers blijven wat ze zijn: de 10% beste verdieners hoesten quasi de helft van de belastingsinkomsten op, de 30% beste verdieners hoesten 80% van de belastingsinkomsten op.

Dat is de facto een meerderheid die leeft op kosten van een minderheid, en daar is niets rechtvaardig aan. Hoeveel semantiek je er ook tegenaan wil smijten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Opnieuw, wie zijn 'zij' ?
Noem me één schatrijke persoon die zijn centen heeft verdiend en daar op een eerlijke manier belastingen op heeft betaald. Er is de laatste tijd genoeg rotzooi van dat volk komen bovendrijven om hier de juiste conclusies te trekken.

Noem één schatrijk bedrijf dat zich de macht mag aanmeten om economieën te en hele naties te kunnen ontwrichten.
Nog even voor alle duidelijkheid. Ik heb het niet over de laag van de bevolking die wat centen hebben gespaard en zich daarover zorgen maken.
Diegenen die dat niet gedaan hebben, die vind je terug voor de rechtbank aangezien die de wet niet nageleefd hebben. Alle rest hebben op een wettelijke manier hun belastingen betaald.
Dat dat niet per se overeen komt met jouw definitie van "eerlijk", is jouw probleem. Hoeveel extra inkomsten hebben jullie in België ook al weer gegenereerd dankzij Paradise Papers numero zoveel?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Och, ik denk niet dat één lid van onze rijkste families naar het wapen gaat grijpen als zijn of haar fortuin wordt gehalveerd.
Was er ooit geen wijze man die zei: Vrees enkel diegenen die niets meer te verliezen hebben ?
Misschien moet je maar eens checken hoeveel oorlogen werkelijk door de massa begonnen zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Gruwelijke zin eigenlijk. Uw denken staat vrij dicht tegen het goedkeuren van uitroeiing van hele bevolkingsgroepen. Doet me terugdenken aan donkere Duitse periodes waar de 'centen' ook ergens moesten worden gehaald.
Zegt diegene die het nog maar een post eerder vlotjes over misdaden, oorlog en wapens opnemen tegen "zij met centen" had .
Twee maten, twee gewichten; zo gruwelijk vind je dat dan...
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden