Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2022, 12:36   #1
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard Negationisme - Propaganda - Rusland

Aangezien dit een subforum is ter verbetering van de sfeer op dit forum, is dit mogelijk de juiste plaats.

Sinds vandaag is er in Europa een open oorlog begonnen, na 8 jaar hybride/heimelijke oorlog, de eerste grote open oorlog sinds WO2.
Weinig van ons hebben eerder dergelijke situatie meegemaakt.

Het is onmiskenbaar dat de agressie van 1 kant komt : de tanks en raketten komen van 1 kant, de invasie komt van 1 kant : Rusland en Wit-Rusland.

Oekraine en zijn burgers zijn slachtoffer.
Dit is realiteit, dit zijn feiten.

De posts van een aantal posters (nr. 10, Skobelev, Tomm, Bach) die de schuld voor deze inval systematisch op het Westen, Nato, Oekraiene zelf en VS schuiven en waarbij sommige posts grenzen aan negationisme zijn voor mij ZEER moeilijk verteerbaar.

Wettelijk gezien zijn hun posts idd. Niet strafbaar, maar ik vraag toch om duidelijk te maken dat ontkenning van de Russische agressie niet tolereerbaar is op het het Politics.be forum.
Of daar banpunten of iets anders aan verbonden is, kan me niet schelen, het gaat om het signaal.

Mensen sterven nu, onschuldig, mogelijk vrienden van ons, mogelijk familieleden, slachtoffers van Russische agressie.
Dat er posters de schuld hiervoor op de slachtoffers en het Westen schuiven is ontoelaatbaar, dit is smaad en laster van de ergste soort.

Ik vraag om hier duidelijkheid over te brengen aub.
Dank.

Parcifal.

Laatst gewijzigd door parcifal : 24 februari 2022 om 12:40.
parcifal is offline