Discussie: De slag om Mosul
Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2016, 00:43   #55
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
IS; dat zijn krijgers uit de oude traditie. Man tegen man. Nieuwe oorlogsvoering is wat spelen met drones vanuit een container of luchtsteun geven met een joystick. Ik respecteer alle krijgers als ze hun leven op het spel zetten; het leger van het Westen zijn verwende game janetjes daar geef ik IS gelijk in.

Wat niet wegneemt dat wij niet moeten worden opgezadeld worden met alle rommel, chaos die gecreëerd daar wordt in het Midden-Oosten. Dat moeten ze zelf oplossen met hun geallieerden; andere moslimlanden.
We moeten ons om te beginnen eindelijk eens afzetten tegen de Amerikanen en Britten, want die creëren al heel lang chaos in het Midden-Oosten in hun eigen belang.

IS stelt in feite weinig voor. Ze profiteren van de onvoorstelbare miserie die de Amerikanen gecreëerde hebben in landen als Yemen, Syrië, Irak, Afghanistan, Libië, etc. Het zijn een bende primitieve idioten, in tegenstelling tot de Iraniërs, Russen, Chinezen, etc. met hun geleerden, ingenieurs, machtige legers, kernwapens, etc. "Usefull idiots" noemen ze zoiets...
IS is geen Amerikaanse creatie denk ik, wel een onrechtstreeks gevolg van de politiek van de VS in de regio. En ja nu ze de VS zelf aanvallen wordt opgetreden, net als ze dat deden tegen Al-Quaida.
Maar in al die landen zie je dat de VS extremisten en gekke regimes blijft steunen alsof er niets gebeurd is.
Ze zien nog steeds Rusland, Iran, China, etc. als een grotere bedreiging, omdat deze landen machtig zijn en op termijn de Amerikaanse hegemonie zullen doorbreken.
tomm is offline