Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2007, 09:00   #23
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik huur een studio van 240€, dus dat is al mijn huur. Qua eten zit schommel ik tussen de 150 a 200€. Veel luxe moet u zich daar niet bij voorstellen, maar het is voldoende om rond te komen. Van medische onkosten kan ik niet meespreken, maar die worden bij mijn weten ook grotendeels terugvergoedt door door de staat.

Ik ken uw persoonlijke situatie niet, maar als u op de ziekenkas staat ontvangt u normaal gezien een uitkering.

Dat ons sociaal stelsel parasieten aantrekt gelijk bijen op honing afkomen moet u mij niet vertellen. Maar toch om eens objectief te bekijken of ons SZ systeem echt zo slecht is: was u momenteel in de VS of elders zoveel beter af?
Het vb dat ik gaf van 600€ per maand is niet het mijne. Dit even ter verduidelijking.

Ik betaalde dan ook een stuk meer aan huur voor een app met 1 kleine slpk. Dat is ook de reden waarom ik momenteel verhuis naar een andere provincie. Ik betaal waar ik nu ga wonen iets minder en heb veel meer plek, iets dat met kleine kinderen ideaal is. En trust me, voor luxe heb ik het geld niet : voor mij is voeding, woning, school en medicatie voor mij en de kinderen het allerbelangrijkste. Ik heb dan ook geen echte luxe nodig om mij min of meer goed te voelen (emotioneel dan toch).

Voor mij zijn de medische onkosten wel een degelijke hap uit het budget. Daarmee bedoel ik dan effectief alles wat ik moet opleggen aan medicatie dat ik niet terugbetaald krijg (en niet in de maxfactuur valt).
Natuurlijk zijn er veel landen waar men slechter af is, ik besef dat ook wel. Maar tenslotte wonen wij in België en niet in een ander land. Voor een land dat dan toch zo welvarend blijkt te zijn, is het schandalig dat mensen die echt ziek zijn, nog altijd in de kou blijven staan.

Ik pleit ook helemaal niet dat iedereen zomaar op uitkeringen moet gaan leven, verre van zelfs, maar ik vind dat de echte zieken wel beter kunnen geholpen worden. Ik kan hier hopen voorbeelden van uit mijn dagelijkse omgeving voor geven. Het geeft maar één grote ellende weer steeds, mensen die hun gezondheid achteruit stellen voor eten en wonen, die dan nog zieker worden, en nog meer kosten krijgen. Voor alle duidelijkheid, ik heb het hier niet over griep/verkoudheden etc.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline