Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2012, 21:47   #226
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Er is geen goede argumentatie voor uw bewering, het is uw persoonlijke overtuiging.
Pardon?
Google eens schizofrenie... ik heb heus niet al die info bij mekaar geschreven.

Citaat:
Er zijn veel mensen die verschrikkelijke psychische problemen hebben en die nooit iemand kwaad doen.
Relevantie = ?

Je hebt hier een probleem dat vele mensen hebben, je maakt een redeneerfout die een gevolg is van onze hersenwerking. Je maakt een bewering symmetrisch terwijl ze dat niet is, maw keer je 'als' 'dan' om.

Hier wordt gezegd = iemand die criminele feiten pleegt is mogelijk niet ontoerekeningsvatbaar (=psychisch gestoord, minimum op het moment van de daden) zijn.

Hier wordt niet gezegd =

iemand die psychisch gestoord is, pleegt criminele feiten.

Maar dat heb jij ervan gemaakt.


Citaat:
Er zijn ook mensen die geen psychische problemen hebben en die toch de meest verschrikkelijke misdaden begaan.
En dit maak je er dus ook van ... Niemand heeft dit ontkend of gesteld... het heeft niets van doen met het oorspronkelijke feit.

Hoewel de kans dat iemand psychisch normaal is, ALS hij de "meest verschrikkelijke" misdaden begaan heeft, ook niet zo groot is lijkt me...


Citaat:
De relatie psychose - misdaad is ongegrond.
Is onbestaand, beste. Alleen volgens jou bestaat die. Dit heb ik al gezegd...

Citaat:
De psychiatrie is gebaseerd op het idee dat de menselijke geest en gedrag het gevolg is van chemie in de hersenen. Een onzinnige opvatting waarvoor zowel een medische als theoretische onderbouwing ontbreekt. Het gevolg van het uitdragen van dit idee binnen het juridisch proces is dat menselijke waarden vertroebelen, wat mogelijk geen gunstig effect heeft op de motivatie in de samenleving om op het rechte pad te blijven.
Euhm??

Misschien eens naar de bib gaan en de afdeling opzoeken waarover je schrijft? En niet afkomen met romannetjes door x o y geschreven aub om god weet welk nirvana te bereiken.

Met alle respect maar u zegt hier alleen dat u nooti de moeite heeft gedaan iets op te zoeken... en eerlijk gezegd heb ik vooral moeten lachen...


De conclusie die je daarover trekt, daar kan ik zeer kort over zijn:

een vraag:

liever zomaar iemand uit de samenleving pikken wetende dat hij niets gedaan heeft om de rest van de samenleving gerust te stellen en te voorkomen dat iemand de copy-cat gaat uithangen, wetende dat de persoon nl niet gestraft is wegens niet gevonden en dus een onschuldige in de gevangenis nillens willens, of iemand uit de gevangenis houden die er niet in thuishoort?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden