Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2012, 09:06   #229
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Als laatste wil ik nog toevoegen: gezien het feit dat er sprake was van psychiatrische bemoeienis door vier psychiaters voordat KdG de misdaad beging moet men de vraag stellen of de psychiatrie wellicht een oorzakelijke invloed kan hebben gehad, in plaats van een voorkomende.

Wat was de bedoeling van de psychiatrische behandeling, die door twee psychiaters werd geadviseerd en door twee andere psychiaters werd tegengesproken?

Was die behandeling zodanig bedreigend voor KdG dat er een ruzie tussen huisarts en vier psychiaters voor nodig was? Dat is toch vreemd.

Bij de massamoord in Alphen aan den Rijn in Nederland was de dader kort voor het misdrijf onder dwang opgenomen geweest in een psychiatrische instelling.

Isoleercel, platspuiten en als iemand meewerkt mag hij weer naar huis, ik zie daarin geen potentieel dat helpt om ernstige geweldsmisdrijven te voorkomen.

En als Breivik de diagnose schizofrenie krijgt dan betekent dat dat hij weer genezen kan worden verklaard en op verlof mag als hij goed meewerkt, waarom wil je dat als samenleving, als iemand zoiets verschrikkelijks heeft gedaan?

http://www.knack.be/nieuws/mensen/ni...0029984690.htm

Citaat:
De Noorse terrorist Anders Breivik is volgens het medische team van de gevangenis waar hij vastzit, toch niet ontoerekeningsvatbaar. Hij wordt door het team in de isoleercel geobserveerd.

Die conclusie staat lijnrecht tegenover die van een onderzoekscommissie van zeven psychiaters, die Breivik onderzocht in opdracht van het OM. Die commissie oordeelde dat Breivik psychotisch en paranoïde schizofreen is.
De psychiatrie lijkt niet na te denken over wat ze doen, ze diagnosticeren binnen het kader van de mogelijkheden een ziekte om te behandelen en meer doen ze niet. Er zit geen goede bedoeling of theoretische onderbouwing achter.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 19 januari 2012 om 09:18.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden