Los bericht bekijken
Oud 15 januari 2020, 11:25   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard Het communisme. De voorbeeldstaat van onze pvda.

Triest. Echt triest.
Een communistische staat die wel wat minder dan 1500 euro pensioen voorziet.

titel: China geschokt door overlijden straatarme en zwaar ondervoede studente (24): “Ze leefde van 25 cent per dag”
link: https://www.hln.be/nieuws/buitenland...-dag~a4d2ff85/

Citaat:
Een Chinese studente die jarenlang slechts 25 cent per dag te besteden had, is gisteren overleden aan de gevolgen van hartfalen, veroorzaakt door ernstige ondervoeding. De 24-jarige Wu Huayan woog op het moment van haar overlijden iets meer dan twintig kilo. Ze kon vijf jaar lang geen eten of ziekenhuiskosten betalen omdat ze al haar geld in haar broer moest investeren, die geestesziek is.

Het tragische levensverhaal van Wu Huayan is de afgelopen week in China als een bom ingeslagen. De vrouw, die een universitaire studie volgde en volgens haar omgeving zeer getalenteerd was, moest jarenlang de restjes bij elkaar schrapen om de dagen door te komen. Haar ouders verloor ze al op jonge leeftijd en haar jongere broer had veel begeleiding nodig vanwege een zware psychische stoornis.
Lees ook
Voor ‘vipreis’ naar Engeland betaalden slachtoffers tot 35.000 euro

Na het verlies van hun vader en moeder werden de twee opgevangen door hun grootmoeder, en later door een oom en tante die slechts 300 yuan (omgerekend 40 euro) per maand opzij konden leggen. Per persoon dus twintig euro, maar Wu hield het geld niet voor haarzelf. Ze investeerde bijna alles in de medische behandelingen voor haar jongere broer, zodat hij alsnog een leven kon hebben.
Vrijgevigheid

Haar vrijgevigheid zorgde ervoor dat Wu iedere dag slechts 2 yuan (25 eurocent) te besteden had. Volgens Chinese media at ze vijf jaar lang niets anders dan rijst en pepers. Toen haar gezondheid eind vorig jaar extreem achteruit ging en vrienden haar naar het ziekenhuis brachten, woog ze net iets meer dan twintig kilo. De artsen schrokken zich wezenloos en constateerden dat haar wenkbrauwen en vijftig procent van haar haar uit waren gevallen, als gevolg van haar slechte eetpatroon.

“Ik had altijd veel haar. Maar in het derde jaar van de middelbare school begon mijn haar in knobbels uit te vallen, net als mijn wenkbrauwen”, vertelde Wu vlak voor haar overlijden in een spraakmakend televisie-interview. Daarin vertelde ze ook over haar financiële situatie. “Ik ben helaas niet zoals de meeste jongeren die geld kunnen vragen aan hun ouders zodra ze het weer hebben uitgegeven. Ik heb geen ouders.”

Tekst gaat verder onder de video
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden