Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2014, 08:35   #32
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het is al verboden, maar de jeugd én volwassenen roken het. De Spa heeft gelijk. Men moet ophouden met deze hypocriete houding. Alcohol toelaten maar cannabis verbieden. Dat is toch onzin. Alcohol is maar even schadelijk als cannabis.

Neen, het is veel eenvoudiger. Ofwel verbiedt men ze alle twee ofwel laat men ze alle twee toe.

Een modus vivendi is: ge zijt 18, ok, ge moogt drinken en/of gebruiken. Veroorzaakt ge ernstige overlast? Stevige boete of indien nodig: de bak in! En al dat schijnheilig NVA-gedoe, weg ermee.
Blijkbaar heeft wetgeving invloed op hoe mensen zich gedragen. Schokkend nieuws!

http://www.knack.be/nieuws/gezondhei...al-131347.html

Citaat:
Net nu de hele discussie over het al dan niet legaliseren van cannabis weer volop in de actualiteit staat, is een studie gepubliceerd waaruit blijkt dat alleen al de legalisering op zich ervoor zorgt dat meer jongeren naar een joint gaan grijpen.
Citaat:
Het viel de onderzoekers trouwens erg op dat het feit dat iets 'illegaal' is nog altijd voor een groep jongeren een zware rem betekent. Ze vermijden de joint niet af omdat die gevaarlijk of slecht zou zijn, wel omdat cannabis roken wettelijk niet mag.
Case closed, lijkt me zo.
__________________
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim..

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 1 maart 2014 om 08:36.
Flippend Rund is offline