Los bericht bekijken
Oud 24 november 2016, 14:02   #59
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
In vergelijking met Sauodi Arabië, dat zei ik, u leest niet goed
Wederom een grenzeloze onderschatting van de effecten van interventies. U vind het wel een goede zaak dat moslim dictaturen met wapens gesteund worden.



U weet bitter weinig over de recente halve eeuw van met name Amerikaanse interventies in die regio. De inval van Irak was verschrikkelijk rampzalig , het aantal doden door geweld knalde omhoog precies met de komst van de Amerikanen. ISIS valt rechtstreeks te relateren aan te US intervention.
Het is een idioot idee dat een oud boekje veel meer invloed heeft dan radicale ingrepen door het grootste leger ter wereld, met als doel hun eigen belangen veilig te stellen , en niet om te helpen of democratiseren.

Europa heeft ook een ongekend gewelddadig verleden, non-stop oorlog, waar islamieten niets mee te maken hadden.
Ik denk dat ik duidelijk was, je kunt een land wat mensenrechten niet erkend, niet vergelijken met een ander land wat dit ook niet doet, dat is kiezen tussen pest en cholera.

Wat ik wel of niet een goede zaak zou vinden bepaal ik zelf wel, wilt u dit dus niet voor mij doen?

Uk kunt u dat ongetwijfeld niet voorstellen, maar niet iedereen overal ter wereld denkt zoals u. Islam is een totalitaire ideologie en het streven naar onderwerping en een kalifaat wel degelijk een ambitie die al bestaat sinds de islam. Net zoals binnen andere religies gaat dit over macht, niets meer of minder en dient de koran als rechtvaardiging voor een kalifaat of onderwerping van anderen. Dat, en niet het handelen van het Westen vormt de basis, uw borstklopperij vol schuld en boete zijn lachwekkend.

Het Westers handelen is mogelijk een factor maar geen oorzaak, moet dit verschil u uitgelegd worden?

Ja, wij kenden ook oorlogen. Wat heeft dit inhoudelijk met deze discussie te maken? Je kunt net zo goed stellen dat je grootmoeder nog wollen borstrokken droeg, genoeg tangen om op varkens te slaan. Maar keuvelt u rustig verder, best amusant!
alice is offline