Los bericht bekijken
Oud 16 september 2016, 23:06   #1
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Paul de sterfhuisconsulent.

Deze persoon heb ik 1 maal ontmoet en wilde dit testimonie hier op het forum plaatsen. Zoals u weet is er een ledenstop en heeft hij het dan op een ander forum gezet met als gevolg dat hij geband werd. Gezien men op politics ruimer denkt zet ik zijn tekst hier onderaan.Voor zij die moesten denken dat ik dit zelf heb bedacht via een nick, kan ik U alle bewijzen per pb zenden. Ook kan men laten nazien of een zekere Eric zich geregistreerd heeft jongstleden.

Ik heb die Paul van der Es/sterfhuisconsulent nu een tijdje gevolgd. Het probleem met die man is, dat wanneer men hem niet kent, men een verkeerd oordeel zal vellen omtrent hoe hij zich profileert en hoe abominabel hij het schrijven van zijn moeders taal beheerst.
Ik ken hem van een enkel dossier dat hij overigens verbazend rimpelloos-, snel- en efficiënt tot een zeer goed einde bracht. Met alle lof.
Het wonderlijke is, dat wanneer hij tegenover je zit, je geen enkele taalfout hoort.
En luisteren kan hij als de beste, wanneer een probleem aan hem voorgelegd wordt. Zonder te interrumperen.
Interpunctie- en grammatica in geschrift is zijn ding totaal- en zonder gêne niet…
Hij ziet er ook het belang niet van in…gaat er zelfs prat op(hij vertaalt dit gebrek zelfs naar een ‘handelsmerk’) - ieder zijn meug zeggen wij in Nederland…
Omdat ’s-mans onbevangenheid mij eigenlijk wel sympathiek is, heb ik hem getracht uit te leggen dat men, aldus doende, verkeerd wordt beoordeeld.
Ik heb getracht hem stapsgewijs te helpen, te beginnen met: eerst komma, dan spatie, met een deadline van één week.
Ondanks bereidwillig luisteren, soms proberen(wat lukte), bleek dit uiteindelijk toch een vruchteloze inspanning en ik ben er dan ook maar mee gestopt.
Vol onbegrip, want, wát is daar nu zo moeilijk aan? Dat kan een kind van 5 jaar zelfs leren.
Mijn conclusie is dat het hem eenvoudigweg niets interesseert. Maar dan ook n�*ets.
Hij besteedt uitsluitend energie aan dingen die de kern raken van hetgeen hij te melden heeft.
Geen ambitie is er voor taalkundige profilering noch -perfectie, eelt op zijn ziel voor negatief commentaar en kritiek(het verdriet hem geenszins), volledig gebrek aan empathie, narcist dus in hart en nieren met provocerende flamboyance…
Nu, ik vroeg mij af, is dat dan erg? Als hij dat graag doet zo, laat hem zo doen…
Forumlezers, u moet weten, ik stoor mij mateloos aan deze dingen, indachtig ‘simplex sigilum veri’.
Welnu, ik heb besloten het maar niet meer op te merken en mij ervoor af te sluiten(dat is moeilijk als je zo niet bent geprogrammeerd), en er doorheen te zien, met steeds in gedachten het verwoordde in de openingsalinea van dit schriftuur. Zijn professionaliteit is tenslotte ongeëvenaard.
Uiteindelijk ga je nog van zo’n man houden ook zelfs. Ik zou hem missen wanneer hij zou stoppen…
dat zou een uniek fenomeen minder zijn…
Want, hoe kan men een genie zijn - beperkt tot de gingen die men nastreeft - en toch zó kind-ontwapenend uit de hoek komen(misschien omdat hij het �*s…kind…een kind savant(geen idiot savant))
Het provocatieve zit hem in de combinatie van ongeëvenaard zijn in zijn professionaliteit versus dat kind-achtig bezig zijn(maar je tenen gaan ervan krullen…)
Beste is om zich maar te concentreren op zijn liefde voor recht in combinatie met wiskunde, waarin hij, ik moet het nadrukkelijk toegeven, alle opponenten - zelfs van topkaliber -verslaat(shocking!).
de man is autodidact, dat mag, daar is niets op tegen, dat is zelfs heel eerbaar.
Des te opmerkelijk is zijn enorm idiom…en zijn onvrees voor academici.
Door zijn onorthodixiteit is hij in mijn ogen de beste sterfhuisconculent.
Zijn creativiteit is namelijk niet belemmerd door pre-condities, hij is zeer vrij van geest, een eigenschap die nodig is bij oorlog voeren, want, het beroep sterfhuisconculent uitoefenen betekent strijd aanbinden en je opponent volledig ‘outsmarten’(om te zegevieren, wat een opdrachtgever tenslotte verlangt(waar voor zijn geld)(én, hij máákt dat waar).
Hij kán het, hij dóet het.
Ik ga in ieder geval zijn eerste aangekondigde seminar bijwonen.
Die € 350,-- is mij dat wel waard, al was het maar om nadien de zaal ‘flabbergasted’ te verlaten.
Ik wil dat spektakel meemaken…
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  combinatorics pvde.jpg‎
Bekeken: 277
Grootte:  55,2 KB
ID: 104073  

__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden