Discussie: Armoede
Los bericht bekijken
Oud 4 mei 2007, 17:19   #8
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
VLD heeft enkel er maar voor gezorgd dat de kloof tussen arm en rijk groter is geworden,wat schande is,en als een woordvoeder van een armenorganisatie dit ok vind zegt dat heel veer over die armenorganisatie !!!
het zegt over die woordvoerder dat hij niet pikt dat de VLD inderdaad zoals je zegt de kloof tussen arm en rijk heeft vergroot en dat hij als liberaal in hart en nieren daaraan iets wil veranderen. Niet iedereen moet even rijk zijn trouwens. Maar iedereen die op de wereld komt moet wel gelijke kansen krijgen en iedereen moet een basisinkomen worden toegekend als garantie tegen armoede. daarbovernop moet iedereen ( ook armen ) de mogelijkheid hebben om te ondernemen.

ik vind in dezelfde contekst dat armen ook lid moeten worden van bvb het eigenaarssyndicaat, de rotaryclub, de lions club en natuurlijk ook van de loges he .

De acties die we tot hiertoe op straat voerden worden bijna door niemand gehoord. Vandaar dat we in het hol van de leeuw moeten durven binnen gaan. Het is daar in de aula s en in de sjieke zalen van de elite van onze maatschappij dat we als armen onze strijd zullen moeten winnen.

morgen zal ik daar met een heel klein hartje binnen stappen. het is een weg die ik eigenlijk liever niet wil nemen ( oude bekenden waarmee ik vroeger gedurende jaren in extreme politieke onmin geleefd heb zoals bvb dirk van mechelen zullen uiterst verbaast zijn mij uitgerekend op hun congres aan te treffen) . Maar daar het de enige weg is zal ik deze niettemin nemen.

dat een aantal van mijn lotgenoten dit alles als verraad zien zal ik er ook bij moeten nemen maar hen zeg ik om er eens bij stil te staan wat er zou gebeuren indien we bvb met een honderdtal armen lid zouden worden vd VLD ( en eventueel andere grote partijen ) en daar dan eens ferm op hun programma gingen wegen.

ik zeg eindelijk volmondig ja tegen de maatschappij - lang genoeg heb ik mij laten marginaliseren en overal laten buitenkijken. Nu wil ik gewoon meedoen. Ze zitten daar met kobaf opgescheept.

voor een liberalisme dat niet enkel de rijken zich kunnen permitteren.
voor een vrije markt waar ook de armen toegang toe hebben
de vld heeft de kleine zelfstandige te lang verwaarloost.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 mei 2007 om 17:28.
King of beggars and fleas is offline