Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2004, 18:38   #7
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

En toch, en toch... er is met al die blok-kritiek en de gebruikte methodiek om het blok te minimaliseren toch ook iets geweldig "mis". Met de beste wil van de wereld wil ik onvermoeid alle argumenten tégen het blok grondig beschouwen, en toch voelt het telkenmale magertjes aan wat men ons op dat vlak aanbiedt...

Het valt zelfs op dat alle moeite (van een Vermeersch, van een Piano, een filosoof, de media, etc) om ons tegen het blok te keren contra-productief werkt en eerder meer wind in de zeilen van het blok heeft gebracht.

Het blok, zoals het nu is, vergelijken met "de Nazi's" is m.i. minstens even dwaas, als we er echt bij blijven stilstaan. Omdat er een paar vermeende nazi's bij het blok zitten? Ik hoor de blok bashers zo dikwijls zeggen dat we niet over "de moslims" mogen spreken omdat er een paar extremistische islamisten rondlopen. Zeg me toch eens waar het verschil is....

Eminenties (?) zoals Vermeersch zouden beter moeten weten. Je zou kunnen verwachten dat zo iemand zijn kennis en doorzicht zou aanwenden om met goede argumentatie het blok te ondermijnen. Blijkbaar is hij eerder uit op het verdedigen van zijn eigen reputatie en het uitvechten van zijn persoonlijke vete met Dewinter. En tot overmaat van ramp stampte hij dan nog eens in de ballen van 1 miljoen blok-kiezers op de beruchte 13 juni met zijn commentaar dat hij beschaamd was Vlaming te zijn...

Het succes van het blok is er niet omdat Vlamingen racisten zijn of een nazi regime wensen.

Het is er omdat er een ontevredenheidsgevoel heerst bij steeds meer mensen, omdat men de uit de hand lopende globalisering beu is, omdat men de multicul beu is, omdat men windvaan Verhofstadt beu is, omdat Vlaanderen zich niet meer wil laten gijzelen door de PS, omdat het blok taboes breekt, wat we in deze tijden kunnen gebruiken.
__________________
6666. Closing off.
straddle is offline