Los bericht bekijken
Oud 27 augustus 2017, 08:42   #7045
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Er staat dat een aanzienlijk deel van de studenten een beurs krijgt, maar wie niet superbegaafd is en zich gewoon wil inschrijven, betaalt het bedrag dat ik geciteerd heb.
Wie niet begaafd is, die komt er domweg niet in; wie wel begaafd is, die krijgt financiële hulp, al naargelang hun nood. Wie geen nood heeft aan financiële hulp, die betaalt niet het bedrag dat jij citeert, maar het bedrag dat enkele regels lager staat.

Er staat nergens dat wie niet begaafd is maar toch wil beginnen, de volle pot betaalt. Dat is hetgeen jij er weer bij verzint.

Heb je er een probleem mee dat je begaafd moet zijn om aan een universiteit te mogen beginnen?

Citaat:
Ik ken persoonlijk iemand die aan het MIT studeerde, een Belg, een andere Amerikaanse topuniversiteit, met een beurs. Die gast heeft de wiskunde olympiade gewonnen en werd al van in de lagere school beschouwd als "superintelligent". Dus ofwel moet je een half genie zijn, ofwel moet je rijk zijn als je naar de beste universiteiten van de wereld wil gaan. Genieën zijn meestal niet goed in zaken, meestal halve of hele autisten en vakidioten, zoals die vriend van mij.
Tuurlijk ken jij niemand die aan MIT studeert, net zomin als jij de halve wereld kent omdat je er zogenaamd vanalles uitspookt.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden