Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2008, 07:24   #126
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Jij geeft mij die indruk. Ik kan mij natuurlijk vergissen, want ik ken je niet persoonlijk, maar iemand die zegt dat hij een hoge post bekleed bij een multinational kan niet anders zijn dan terzeldertijd een uitbuiter, en een slachtoffer van nog grotere uitbuiters: uw bazen.
Dat is dikke zever, je moet de mensen toch geen gewetensprobleem aanklappen, die zitten gewoon te redeneren om hun produkten verkocht te krijgen, maar of dit nu goed of slecht is, daar staan ze niet meer bij stil. Uiteraard is elk produkt mogelijk slecht, je kunt zelfs van 10liter water te drinken vergiftigd geraken...
Van alle produkten is 50% van de verkoop mensen die proberen, en als je een blijver hebt wordt 90% van uw verkoop mensen die trouwe gebruikers hebben. Het is altijd veel rendabeler als firma om in uw produkten in de laatste positie te hebben. Dus de reclame zijn gewoon de loosers die proberen iets af te pakken van de winners...

Stel dat de quick gezond en goedkoop (1euro per dag) eten zou zijn, dan ga je gewoon elke dag naar de quick, en zouden ze zelf al hun gadgets en reclame niet moeten geven.
Zij focuseren op een mix van ontspanning, speeltijd voor de kinderen, zijn een soort veredeld frietkot en die focus vullen ze zo volledig mogelijk in. Maar er zit daar nu geneen te werken met die gedachte die jij formuleert in het achterhoofd.

Stel dat Sfax verantwoordelijk is voor het personeelsbeleid, dan werft die toch gewoon mensen aan ? stel dat hij aankoper is, dat koopt hij zo goedkoop en kwalitatief mogelijk aan... stel dat hij marketing doet, dan probeert hij zo efficient mogelijke reclame strategien te bedenken stel dat hij informatica doet, dan moet hij gewoon het netwerk veiligheid en installatie van pc's etc beheren...

Er zit daar niemand met een slecht geweten, dat zie je toch van hier.
brother paul is offline