Los bericht bekijken
Oud 24 juli 2017, 19:54   #6954
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Daar bestaan geen studies van. Wel kost het Britse model de belastingbetaler een pak meer dan in vergelijkbare landen als Duitsland, Nederland, etc.
https://fullfact.org/economy/britain...too-expensive/
Als het feit dat het de belastingbetaler wat kost zo een groot probleem is, dan stel ik voor dat we de subsidies geheel afschaffen.

Die 40% is overigens te danken aan Network Rail. Dus die moeten we nationaliseren. Euh. Wacht even...

McNulty, die je zo graag citeert, stelde overigens vast dat op het Continent private operatoren efficiënter waren dan staatsbedrijven...

Citaat:
De TOCs moeten gewoon ophouden te bestaan. Dat wil de Britse bevolking, de Britse pers, en uit alle studies blijkt dat dit model de Britse maatschappij niet ten goede komt.
Aangezien we de TOCs not niet gehernationaliseerd hebben, is elke studie die beweert dat dit een maatschappelijke voordeel zou kunnen hebben pure speculatie.

Ik heb wel een concreet voorbeeld gegeven van een private operator die de belastingebetaler een pak minder kost dan het staatsbedrijf dat er vooraf aan ging...

Citaat:
Ik weet dat neoliberalen als U een soort religieus geloof hebben in de vrije markt en privatisering, en jullie de realiteit gewoon niet willen zien.
Ik heb ook een heilig geloof in de wetten van de Fysica en wil de realiteit dat de aarde plat is inderdaad niet zien..

Citaat:
Ze hebben schijt aan wat het volk denkt, net als U. Als je "the economist" leest kun je dat tussen de lijnen ook al opvangen. Mensen als Corbyn zijn een dodelijk gevaar voor hun maatschappij, schreven ze, veel groter dan islamfundamentalisme.
Corbeyn is vooral een gevaar voor Labuor.
Als Corbeyn de volgende verkiezing wint zal Labour net op tijd aan de macht komen om overaal de schuld van te kunnen krijgen, want het VK gaat 10 moeilijke jaren tegemoet.



Citaat:
Natuurlijk, maar moest het omgekeerd zijn zou U niet afkomen met "de context" wees eens eerlijk. Ongeacht de context, privatisering bleek geen wonderformule.
Ik heb ook nooit beweerd dat het een wonderformule is. Wonderformules bestaan immers niet.


Citaat:
Als de lijnen in handen van de overheid zijn moet er geen druk uitgeoefend worden, dan beslist de overheid rechtstreeks, zonder dat er belastinggeld en geld van reizigers naar anonieme bankrekeningen vloeit.
In de praktijk werkt dat dus anders. Een staatsbedrijf bestaat ook maar uit mensen die uiteindelijk vooral met hun eigen belang bezig zijn.
We zien in Nederland, in Duitsland en zelfs in Italië dat van zodra het niet meer vanzelfsprekend is dat de staatsmonopolist niet meer automatisch het contract krijgt er opeens een hoop mogelijk wordt dat voordien niet mogelijk is.




In België worden door de NMBS een hele reeks stoptreintjes stiefmoederlijk behandelt. Blijkbaar werkt de aansturing van de overheid hier toch niet zo als je zou willen...


Citaat:
Ik ken Japan niet, maar zoals gezegd, dan verplicht je iedereen om vlakbij hun werk te gaan wonen. Dat zouden Belgen nooit aanvaarden, en zou ook de levenskwaliteit aantasten.
Dichter bij je werk wonen is juist goed voor je levenskwaliteit. Nog een reden om mobiliteit niet te subsidieren.


Citaat:
De Fransen beschermen hun belangen, en zullen dat blijven doen. Elk land zou dat beter doen. Je ziet trouwens dat de autoriteit van de EU afkalft. Polen en Hongarije doen waar ze zin in hebben, en veranderen langzaamaan in een "regime". Ze kunnen zelfs niet afdwingen dat die landen zich aan de democratische spelregels houden, laat staan dat ze kunnen afdwingen dat landen hun openbaar vervoer moeten privatiseren, zeker als dat ingaat tegen de wens van de meerderheid van de bevolking.
En dat is zorgwekkend. De laatste keer dat dit gebeurde zijn er 100 miljoen doden gevallen...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden