Los bericht bekijken
Oud 15 november 2018, 08:49   #17882
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat zou het toch. Niets verbaast ons nog op technologisch vlak. Dat komt gewoon omdat er constant iets nieuws komt op dit punt en we groeien daarin mee. En gedachtenoverbrenging (op welke manier dan ook) is nu in een embryonaal stadium technisch gezien, maar het wordt meer dan waarschijnlijk een belangrijke manier van communicatie in de toekomst.

Oooookaaaay.
Dus jij denkt dat 'telepathie' gewoon een zoveelste 'technologische' ontdekking is, in een rijtje van zovele andere.

Ik ben zowat in shock moet ik eerlijk bekennen.

Laat ik het zo stellen : bewijs van telepathie zou zowat de grootste ontdekking zijn in de geschiedenis van de mensheid sinds de cognitieve revolutie, we spreken hier dus over 70 000 jaar.
Daar wen je dus niet even aan en daar groei je niet even in mee.

Het zou het volledig huidig materialistisch wetenschappelijke paradigma op zijn kop zetten : er zou dan namelijk Brain to brain communicatie zijn zonder materiele tussenstof, de synapsactiviteit in het hoofd van X zouden dan invloed uitoefenen op synapsactiviteit in het hoofd van Y zonder meetbare of traceerbare connectie.

Zelfs de ontdekking van het vuur, lang geleden, verbleekt hierbij.
We kunnen dan wel terug naar de tekentafel en alle modellen die we hebben in de prullenbak gooien en herwerken.

Dat zou dan eigenlijk zowat het begin van een nieuwe jaarrekening zijn, het jaar 0 van een nieuw tijdperk.

En wij hebben dat allemaal gemist en jij niet. Wauw.

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 november 2018 om 08:53.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden