Discussie: Twee jaar na CAP
Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2009, 13:08   #49
Kritische Theorie
Gouverneur
 
Kritische Theorie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alamoet Bekijk bericht
Waarom zou de PVDA moeten breken met haar verleden?

Is dat uw nummer 2? Zwak hoor.

Wat u oude krokodillen noemt, behoren tot de beste kaders die het Belgische marxisme de laatste 20 jaar heeft voortgebracht. U kan dat betreuren, maar niet ontkennen.

Waar en wanneer valt de PVDA andere formaties aan? Kan u dat bewijzen of bent u weer uit uw nek aan t kletsen? Ik kan u alleszins een hele lijst aan LSP-publicaties van de jongste maanden laten zien waarin de PVDA of SP.a-Rood er aan moeten geloven. Kan u hetzelfde laten zien voor de PVDA?

Wat heeft dit nu weer te betekenen? En wie gaat dat protest organiseren? Of gebeurt dat allemaal vanzelf?

Op nationaal vlak niet, op lokaal vlak wel en dat steeds meer.

De enige die in een crisis zit, bent u. Een crisis tussen uw ongefundeerde waanbeelden en de realiteit.

Kan u dat bewijzen? Is dat een of/of-kwestie of kan je beiden doen? Zouden beiden elkaar niet kunnen versterken of is dat onmogelijk voor een dogmaticus als u?

Beetje vaag niet?

Waar slaat dat nu weer op? Is een rechtzetting schrijven jou definitie van strijdvaardigheid?
1 Aangezien je nooit een de grote massa van de mensen achter je krijgt als zoalng je maoisme, stalinisme, etc. probeert goed te praten. 2 Misschien denkt u dat niemand het resist avontuur zal aanhalen? Misschien denkt u soms dat niemand u op abou zal wijzen? In dat geval bent u gewoon naief. 3 Als uw kaders iets betekenden dan hadden ze allang het beleid vorm gegeven. Nu zullen ze sterven als oude krokodillen die veel voor mensen hebben gedaan, (waarvoor alle bewondering) maar politiek nooit iets deftigs hebben gerealiseerd. 4 Ik merk dat vavli en alamoet het niet kunnen laten om voortdurend te kappen op de andere linkse partijen. De lsp lijkt mij vaak in dat zelfde bedje ziek. 5 Als u marxist bent dan zou u veronderstellen dat dat protest uit zichzelf uit de materiele omstandigheden tot stand komen 6 Wat hebt u op lokaal vlak bereikt dan? 7 Ik ben de enige crisis? Mooi, nu gaan onze maoistjes zelfs niet meer naar de economische crisis verwijzen. Zo erg is het dus blijkbaar al gekomen. Maar goed, kan u zeggen hoe u communisme koppelt aan uw sociaal democratische voorstellen? 8 Ik hoorde dat pvda-ers beweren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Maar een linkse partij die meedoet aan verkiezingen moet ook een pak meer mensen bereiken om zichzelf en haar verkiezingsprogramma bekend te maken bij die mensen. Dat gaat zeker zo efficiënt middels een paar geslaagde TV-optredens. En als de programma's goed gekozen worden zelfs beter.
9 Hoe denkt u VB-ers te overtuigen? 10 Neen, maar zelfs nog niet een rechtzetting publiceren, getuigt volgens mij juist dat men niet strijdvaardig is.
__________________

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden