Discussie: Het Tesla aandeel
Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2018, 12:41   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als... en die steek je er maar gewoon in? Lol.
En waarom doen ze het dan niet? Waar blijven ze? Tesla haalt al 500 km rijbereik sinds 2013-2014.

En hoeveel zijn er die voorlopig een rijbereik van 500-600 km halen? Alleen Tesla. Tesla is nu al n° 1 wereldwijd qua verkoop geworden, dus ook dure EV verkopen goed, de navraag is groot genoeg. De beste stuurlui staan aan wal, kunnen? met hun mond ja... ik zie enkel maar conceptwagens, en als er een paar potentieel kunnen hebben die binnenkort uitkomen wil ik ze nog eerst zien zoveel E-wagens en vooral zoveel batterijen te produceren, en dan vergeten we nog het eigen supercharger laadnetwerk exclusief voor Tesla.

Welk batterijprobleem? De prijs blijft dalen, de techniek blijft verbeteren (minder gewicht en volume per kwh). Hij? Bijna iedereen is met batterijtechniek bezig, min of meer allemaal in dezelfde technische richting topics genoeg daarover.

Grote financiele winnaar? Belachelijk eigenlijk.

Dan is Ferrari de grote financiele winnaar voor de klassieke ICE-wagens:
https://www.focus.de/auto/ratgeber/k...d_5829607.html
Dat we evolueren naar co2-vrije energie zal dan wel een feit zijn. Maar om de kostprijs te berekenen moet men wel het totale kostprijsplaatje maken (vervangingsenergie als er geen wind/zon is...). En ook zou ik kernenergie bij co2 vrije energie tellen.
Elke electrische wagen, of het nu ne Tesla is, of ne Nissan, of ne BMW... heeft een actieradius van ongeveer 5km/kwh. Steekt ge in ne auto een batterij van 100kwh, dan geraakt die 500km ver, steekt ge er 40kwh in, dan geraakt hij 200km ver. Zo simpel is dat.
Dat ze het al of niet doen, heeft gewoon te maken met de kostprijs van de batterij en de daarbij komende kosten aan de constructie van de wagen om een groter gewicht/volume aan batterijen te kunnen plaatsen. Ne Tesla kost dan ook stukken meer dan ne Nissan Leaf.
Bob is offline   Met citaat antwoorden