Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2021, 11:17   #171
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Uw theologische ongeletterdheid begint me nu wel te dagen. Niet dat ik expert ben, maar de 2e dood is wel dogma he.
dogma's behoeven nog niet waar te zijn en het sterven zal eindeloos vele malen gebeuren, want zonder sterven kan er geen nieuwe geboorte zijn.
Citaat:
Als de Openbaringen fantasie zijn, waarom komt het dan uit?
Ik heb de Hoer van Babylon nog niet gezien, of het moet de vrouw van God zelf wezen.
Maar het komt inderdaad wel uit omdat ik een nieuwe Bijbel heb geschreven, maar toch heel anders dan in de Bijbel staat beschreven.
En het laatste oordeel is bovendien van de Perzen gepikt.
Ahura Mazda had aan Zarathustra verteld dat aan het einde der tijden een maagd zwanger zou worden.
Dit idee is door de joden tijdens de Babylonische ballingschap overgenomen.
Citaat:
De Woorden dienen wel in een tijdsgeest geplaatst te worden. Kunstmatige intelligentie en draadloze communicatie was toen nog niet bekend.
Ook geen atomen en ruimteschepen.
Bovendien dacht men dat het spoedig zou gebeuren, maar nu is het al 2000 jaar later.
Citaat:
Ook Mohammed deed rake voorspellingen over de eindtijd. De triniteit van Abrahamitische religies is weinig mensen gegeven en is niet te vatten vanuit een werelds perspectief.
Ook de Germanen kenden een eindtijd.
En de triniteit is ook in de Indiase religie te vinden.
Maar het ware begrip van de drie-eenheid is alleen in de filosofie te vinden, met name in Hegel en in mijn atoomtheorie.
Het is de eenheid der tegendelen: van God naar mens naar de oneindige veelheid van microgoden, die ook allemaal eens mens waren als wij.
Citaat:

God is de duivel niet.
Zeker wel, Hij heeft hem zelf geschapen.
Anders zou Hij niet almachtig zijn en zouden er 2 goden zijn in plaats van één.
Dat probleem van de dualiteit is van de Perzen over genomen tijdens de Babylonische ballingschap.
De ware oergod boven goed en kwaad verheven was Ahura Mazda.
Later in 2 goden van goed en kwaad gespleten.
De Heilige Geest is de terugkeer tot de eenheid in mijn atoomtheorie.
Het kwaad is de eeuwige dienaar van het goede tot de heiligheid.

Citaat:
De mens en de duivel mogen de gevolgen van hun daden oogsten.
Zo is het ...maar de mens is wezenlijk goed, en zelfs de duivel kan zich bekeren....en de goede God wel eens een duivel kan blijken te zijn.
Citaat:
Deze wereld zal ons doden, vernederen en meesleuren in haar ondergang.
De nieuwe wereld is mijn atoomtheorie.



Citaat:


Daarom kiest ge best iets absoluut in plaats van telkens mee te lopen in de riedel van de rattenvanger. 1 Wet 1 God 1 Weg.
Het absolute is zelf relatief in zijn ontwikkelingsproces tot een nieuwe openbaring in mijn nieuwe Bijbel.
Citaat:
Je zit met je microwezens nog logischer in elkaar dan deze goddeloze wereld.
Deze goddeloze wereld is zeker niet logisch, met name het heelal van de wetenschap niet.
En jouw Bijbel is ook zeker niet logisch, maar een hoop onlogische onzin bij elkaar, zonder ook maar iets logisch te verklaren.

Maar de Heilige Geest is de logica, niet zomaar iets te beweren, maar deze ook logisch te verklaren.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden