Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2007, 20:30   #47
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry Wilder Bekijk bericht
Volledig akkoord met jouw reactie uitgezonderd het bovenstaande zinnetje. Het klinkt mij nogal onterecht onverdraagzaam. Limburg is "dankzij" het franco-belgicistisch separatisme van 1830 spijtig genoeg in 2 stukken gescheurd (alsook Brabant en ook het oorspronkelijke Vlaanderen). En vele Limbugers spreken een eigen Limburgse variant van het Nederlands die volgens sommigen zelfs eigenlijk een aparte taal mag worden genoemd. Waarom zouden de mensen van Limburg - zowel van Nederlands Limburg als Belgisch Limburg - hun gezamenlijke Limburg niet mogen koesteren? Antwerpenaren, Brabanders, West-Vlamingen, Oost-Vlamingen, Limburgers, Gentenaren, ... ze mogen wat mij betreft allemaal hun eigenheid koesteren in het warme toekomstige onafhankelijke Vlaanderen.
Niet alleen Limburg is in 2 stukken gescheurd door de ondemocratische "omwenteling" van 1830. De Verenigde Nederlanden werden in haar totaliteit in 2 stukken verdeeld. Sorry, maar voor mij zijn de Limburgers gewoon Vlamingen zoals de rest, welke mooie variant van het Nederlands ze ook spreken.

P.S. Proficiat voor je rake eerste bijdrage en welkom op het forum.
robert t is offline