Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2008, 13:13   #8
Mbeya
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als je met de kansen die hier geboden worden, er niet in slaagt op een degelijke manier onderwezen te worden, dan is dat eerder te wijten aan het feit dat je de kansen niet grijpt. Een maatschappij moet het gebrek aan motivatie ook niet gaan compenseren.

Waarom zou mijn kind in een klas afgeremd moeten worden door het tempo van de traagste?
de schoolresultaten van een kind hangen niet alleen af van de school, maar ook voor een groot stuk van de ouders. Kinderen van hooggeschoolde ouders worden doorgaans thuis meer gestimuleerd, ouders houden zich meer bezig met huiswerk nakijken, toetsen opvragen,... Bij laaggeschoolden is dit een stuk minder, krijgen kinderen doorgaans minder motivatie mee edm.
Je kan niet verlangen dat een kind op lagere schoolleeftijd uit zichzelf de motivatie en het inzicht vind "ik moet nu mijn best doen om later niet uit de boot te vallen". zo laat je het kind boeten voor fouten van de ouders. Dus als de school dit verschil in thuissituatie kan opvangen, vind ik dat we dit als maatschappij absoluut moeten doen. Het is de beste investering die je als maatschapppij in de toekomst kan doen.

vergelijk het met een loopwedstrijd: alle kindjes staan aan dezelfde start maar sommige hebben Nike's Air loopschoenen en anderen staan daar op blote voetjes. als je iedereen gelijke kansen wil geven, dan geef je die kindjes op blote voeten ook loopschoenen.
__________________
Putain putain c'est vachement bien
Nous sommes quand même tous des Européens!!!
Mbeya is offline