Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2008, 17:08   #14
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Met slogantaal schiet ik niet veel op, dus laat ons even concreet zijn: de openingspost suggereert dat je het onderscheid tussen sterkere en zwakker leerlingen niet mag uitspelen, en dat je het kaf niet van het koren mag scheiden. Dat betekent de facto dat het tempo van de traagste bepalend wordt. Hoe schieten de sterkere leerlingen hier dan mee op? Wat moet daar de invulling zijn, zodat zij niet geremd worden in hun vooruitgang? (als je de lat hoog genoeg legt krijg je mooie resultaten; als je de lat te laag legt, dan gaat je resultaat ook navenant zijn)
Denk je dan dat er procentueel veel meer "kaf" zit bij de sociaal lagere klassen, en veel meer "koren" bij de sociale hogere klassen?

Het is correct
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petrus Cass
Het is bovendien aangetoond dat sterke kinderen in diverse leerlingengroepen nog meer kansen krijgen om hun kennis en vaardigheden te ontwikkelen !
Diverse leerlingengroepen is goed voor iedereen !
Maar nu mijn kinderen naar het secundair onderwijs gaan, stel ik tot mijn spijt vast dat er niets veranderd is aan de manier van lesgeven, in vergelijking met toen ik school liep.
artisjok is offline