Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2011, 21:46   #58
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zie nergens een ontbreken van democatische dynamiek in België. U kletst maar zowat uit uw nek. Het feit dat er -tot vervelens toe- debatten zijn op TV, op het internet, op uniefs, tussen de Walen en de Vlamingen, bij de ondernemers, onder de jongeren, en noem maar op, over de politieke situatie, bewijst de Belgische 'democratische dynamiek' ten volle.
Vandaar dat we net tegengesteld aan elkaar stemmen.
Het feit dat er één democratische dynamiek is in Vlaanderen kan je goed zien aan het feit dat zelfs de éérste verkiezingsuitslag in een gemeente op verkiezingsdag in Vlaanderen gewoonlijk al aangeeft wat de verkiezingen voor de rest gaan brengen. Dat was ook zo op 13 juni 2010, toen was het eerste resultaat direct 30% voor N-VA. Een verkiezingsuitslag in eender welke plek in Wallonië zegt je echter NIETS over wat er in Vlaanderen gebeurt. Wallonië kan naar links opschuiven terwijl Vlaanderen naar rechts opschuift, omdat we democratisch gezien op een andere planeet leven.

Ik zie niet in hoe de hedendaagse Belgische politiek ook maar enigszins begrijpelijk is wanneer je niet aanvaardt dat er twee verschillende democratieën zijn. Ik snap niet hoe je de steeds verder gaande federalisering verklaart, hoe je deze politieke crisis verklaart, hoe je het succes van N-VA verklaart.

Laatst gewijzigd door respublica : 19 juni 2011 om 21:53.
respublica is offline   Met citaat antwoorden