Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2020, 21:08   #91
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik denk dat het collectief aanstellen van nieuwe partijleiders (Rousseau, Coens, Lachaert) de ultieme poging is om te vermijden dat VB + N-VA = 50%. Alsof het vermijden van een rechtse regering het allerhoogste doel is van die partijen. Nog veel belangrijker dan hun eigen postjes.

Maar aan 40% zullen ze altijd geraken. En opnieuw, en opnieuw, en opnieuw.
Zo lang dat zo blijft, is België totaal onbestuurbaar. Er is geen werkbare regering zonder de twee winnaars.

Ik weet niet of de coronacrisis de linkse partijen in de kaart speelt. Omdat het debat over migratie door de pandemie volledig op de achtergrond is verdwenen. Tegen de volgende verkiezingen, als dit achter de rug is, denk ik dat het VB er weer oppermachtig staat
Ben je hier geen hutsepot aan het maken van het regionale (Vlaamse) en het federale niveau ?

Regionaal zitten we met een legislatuur parlement tot 2024, dus je redenering kan geen hout snijden.
En federaal ? Zelfs al zouden er nieuwe verkiezingen komen (extreem onwaarschijnlijk, maar idd niet onmogelijk) dan is een scenario van een 50+1 situatie van N-VA + de Braune Bataillonen nog altijd geen probleem : dan maakt n-va + de rest gewoon een coalitie en de zaak is rond.

In geen enkel realistisch regeringsscenario komt het Blok voor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden