Los bericht bekijken
Oud 12 maart 2003, 15:46   #34
Jean Pierre van Rossem
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Berichten: 80
Standaard

Er is niet een VEELHEID aan power elites in de wereld. In feite bestaan er slechts twee waar economie, wapenindustrie en politiek zo verstrengeld zijn, nl. de USA en Israël. Dat is een OBJECTIEVE vaststelling gebaseerd op de inzichten van de Amerikaanse socioloog Charles W. Mills. Het verschijnsel van de Civilian Militarists bestaat enkel in de States en in Israël. Dat eeuwige geleuter over de "Joodse lobby" hangt me stilaan de keel uit. Er is helemaal géén Joodse lobby. Het gaat om de grootste Amerikaanse bankiers die deel uitmaken van de Amerikaanse power elite. Die hebben echt geen lobby nodig. Enfin het staat allemaal in mijn tekst en wie graag praat zonder spek op de tong die doet maar.

URL: http://www.bene.ws/capitalism/

(paragrafen 6, 7 en 8)


Mijn visie heeft NIETS te maken met enig anti-semitisme, ze is gebaseerd op concrete observatie. Maar ik verwachtte mij er wel aan dat ik die kritiek naar mijn kop geslingerd zou krijgen door mensen die nooit de sociologie van de Frankfurter Schule hebben bestudeerd en die blijkbaar vastgeroest zitten in hun eigen kleine vooroordelen.

JPVR
Jean Pierre van Rossem is offline   Met citaat antwoorden