Discussie: Primark
Los bericht bekijken
Oud 1 mei 2018, 20:32   #27
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ok... uw standpunt is dus" dergelijke goedkope kleding moet verboden worden, omwille van de arbeidsomstandigheden waarin ze gemaakt worden".

Daar heb ik wel enkele bedenkingen bij. Want in die lage loonlanden zijn dergelijke praktijken, uitbuiting van armen die noodgedwongen voor een belachelijk loon werken, dood normaal. stel dat nergens ter wereld nog iemand, gehoor gevend aan uw oproep die zooi koopt? En ook niet meer de duurdere en betere merken die evengoed produceren via die landen?
Dan stort die economie in met miljoenen armen er weer bij in die landen.

de verantwoordelijkheid ligt dus eerder bij die landen zelf. Die fabriekseigenaars moeten beter arbeidsomstandigheden leveren en een naar maatstaven van dat land, menswaardig loon. Die beweging hebben we hier ook doorgemaakt, priester Daens is nog een film die zich in Aalst afspeelt in een weverij waar arbeiders ook werken uitgebuit. De oplossing kwam niet omdat niemand het product nog wilde kopen en de zaak op de fles ging.

Wel omdat die mensen die af en toe dan toch een volle maag hadden zich verenigden en van de groep rijken betere leefomstandigheden afdwongen. Misschien kunt u in pakweg India die revolutie gaan leiden?

Ondertussen met naar ik hoop uw wel bevinden komen zaken als Primark tegemoet aan wie geen of een heel beperkt kledingbudget hier heeft want natuurlijk bestaan die armen ook. En natuurlijk kun je vragen stellen over hoe dan beperkte budget dan besteed wordt maar ik gun die mensen vooral de vrijheid om voor een prikje wat nieuws in hun kast te hebben. U niet dan?

komt in grote lijnen overeen met wat ik zeg, Primark zou een medaille moeten krijgen;
andere concerns een straf voor woeker

ps: de revolutie is ingeleid hoor: www.solidaria-democratia.org
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden