Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2020, 08:42   #98
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Syriëstrijders in hoger beroep om naar België te kunnen terugkeren.

Citaat:
‘De regering maakt echter absoluut niet duidelijk welke stappen ze wil zetten om de beschikking uit te voeren’, zegt meester Lahlali. ‘De dubbelzinnige communicatie van de minister heeft ons mee doen beslissen in beroep te gaan.
Weer die Lahlali.

In de eerste instantie zijn de Syrië strijders zelf verantwoordelijk voor de situatie waar zij zich in gaan 'begraven' zijn .

Als die situatie verkeerd afloopt in het land waar zij gaan 'vechten' zijn, gelijk gaan zagen om terug naar België te mogen komen, dat lijkt mij vergezocht.

Buiten de deur houden lijkt mij in dit geval de beste optie, zelf gezocht.

Ik denk niet dat er iemand is die hen verplicht heeft om te gaan strijden in Syrië of om lid te worden van de één of andere beweging?

Laat ik het onder de noemer: "Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten." plaatsen.

p.s.

Ouders van IS-kinderen gaan zelf in beroep tegen (deel van) vonnis over verplichte terugkeer van hun kroost.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 januari 2020 om 09:03.
Universalia is offline