Los bericht bekijken
Oud 8 september 2015, 08:51   #105
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Met de trein eerst een uur onderweg (als die al rijden). Daarna moet ik op een oncomfortabele en veel te kleine tram zitten of in een aangedampte, stinkende bus voor ruim een kwartier en ben ik alleen al veel geld kwijt aan het OV. Voorts kan ik niet zo lang in Gent blijven als ik wil, want ik ben afhankelijke van de laatste treinen/trams/bussen...

Met de auto ben ik er sneller, goedkoper, onafhankelijker en comfortabeler. Wie zou niet de auto nemen dan?
Zelf ben ik niet iemand die persé alles met de auto wil doen, integendeel ik gebruik hem relatief weinig. Stad doe ik, als het even kan (vaak kan het niet...), met het OV, korte afstanden te voet. Fiets minder vaak, het Pajottenland is niet plat.

Maar openbaar vervoer �* la carte bestaat niet. Dus moet je een compromis vinden die je past bij verplaatsingen. Maar het fanatisme en het demoniseren van bepaalde vervoersmiddelen en dan weer ophemelen van andere door sommigen in deze draad mist alle objectiviteit.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden