Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2008, 19:52   #9
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Eerlijk gezegd is er geen pasklaar antwoord om het kapitalisme zomaar af te schaffen. De vraag is wat het (echte) alternatief is om bijvoorbeeld de armoede en milieuproblemen aan te pakken in een geglobaliseerde wereldeconomie. De meningen zijn daaromtrend zeer uitéénlopend. Een zuiver (oudbollig) kapitalisme naar Amerikaans model heeft denk ik zijn beste tijd gehad. Zie de grote kansen van Barak Obama die de republikeinen voor is in de presidentsverkiezingen.

In het nieuws zag ik in een intervieuw een voorstander van Obama op één van de voorverkiezingen en die zei...Hij is meer bezig met het lot van de doorsnee burger en of de gewone man. Wat me toch effen deed schrikken wat de Amerikaanse kiezer (blijkbaar velen) in Obama ziet i.p.v van de
Bushregering nu (velen zijn misnoegd) ze willen een betere toekomst. Voorlopig althans want eens de verkiezingen zijn beklonken zal het weer oude wijn in nieuwe zakken zijn denk ik...hopelijk niet. De vraag is zal hij de grote problemen waar Amerika nu mee sukkelt kunnen aanpakken? Zal hij de lans breken met het huidige beleid...? we zullen zien.
Wil je het hebben over het mogelijke beleid van Obama of over een alternatief voor het kapitalisme?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden