Discussie: 2.5 euro per uur
Los bericht bekijken
Oud 28 december 2011, 08:59   #78
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Mijn collega heeft zijn ing. opleiding moeten afbreken omwille van dezelfde redenen. Er zijn grenzen aan het vermogen van een werkende mens om door te scholen.

In Duitsland zijn gelukkig die verschillen tussen diploma's minder groot. Waar ik in België de grootste moeite heb om te verklaren waarom ik gestopt ben met ing. en een pba heb afgemaakt, kan ik in Duitsland zeggen dat de praktijk mij meer interesseerde en dat ik bijgevolg een volledige 3-jarige pba in 1 jaar gedaan heb. Daar hebben ze respect voor en het is dan ook een afdoende verklaring. Dat pba lager zou zijn dan ing. komt in een Duitse recruiter niet eens op.
Dat zit wel even anders hier in België. Als je dat papiertje niet hebt, mag je misschien wel presteren op dat niveau, maar je wordt er zeker niet voor betaald. Ik heb daar vroeger ook aan mee gedaan, totdat ik me realiseerde dat ik veel harder moest werken voor minder, terwijl die kiekens met grote diploma's altijd met de pluimen van mijn werk gingen lopen. Gevolg ik ben gewoon een stapje terug gegaan naar mijn feitelijke niveau en als ze met dergelijke vragen afkwamen steevast het antwoord : ga het maar vragen aan mijnheer of mevrouw de univ. Die weet het toch beter en wordt ervoor betaald.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden