Los bericht bekijken
Oud 21 december 2017, 11:16   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat dus een grote grap is. Zij profiteren hier van de EU die de vluchtelingen tegenhouden. Eens zij uit de EU zijn, gaan ze dat zelf mogen doen.

Hun probleem zijn de EU burgers die 'vrij' in het UK komen. Jammer genoeg zullen ze dat moeten blijven toestaan of anders no Free Trade.
De reden dat de Britten voor de Brexit stemde zijn veel uitgebreider.

En de eerste oorzaak van die keuze is de onwetendheid over de voordelen die de EU hen gaf.

De tweede waren de vele onwaarheden die door de pleiters voor de Brexit werden verkondigd.
Onwaarheden zoals, dat ze geen betere sociale zekerheid hebben door de hoge kosten om lid te zijn van de EU.
Dat de aanwezige werkende EU-burgers er enkel zijn om van hun sociale zekerheid te profiteren.
Dat de EU-burgers hun jobs stelen, door tegen een lager loon te werken.

De derde en doorslag gevende, was het feit dat vele hoger opgeleide niet zijn gaan stemmen, omdat ze dachten dat de Brexit-voorstanders het toch niet zouden halen.

En zelfs met een Free Trade zal de Britse economie zware klappen krijgen.
Nu zitten daar veel Europese hoofdkantoren van internationale bedrijven, omdat ze daar fiscaal voordeel aan hebben.
Al die kantoren moeten nu verhuizen naar het Europese vaste land.

Een ander probleem dat ze krijgen, is dat ze een visum zullen moeten aanvragen om in Europa te mogen verblijven, als ze de vrije toegang van personen verhinderen voor EU-burgers.
De Britten waren namelijk vergeten dat een mes aan twee kanten snijdt.
Veel Britten die nu op het vaste land werken, zullen dus hun job verliezen en moeten terugkeren naar het VK.

Boris Johnson wil het nog steeds hard spelen trouwens, ook al ondervinden de Britten nu al een deel van de gevolgen van de Brexit

Nigel Farage durft zelf niet meer rond lopen in Londen.
Citaat:
“Mijn leven is niet gemakkelijk”, aldus Farage. “Ik kan niet in mijn eentje op straat wandelen in Londen. Mensen reageren agressief. Het is onaangenaam. In Londen zal ik nooit meer een normaal leven kunnen leiden”, besloot de politicus.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...eerd~a8cfd5fd/
Citaat:
Anders dan bij Donald Trump, die kritiek kreeg omdat hij het aanvankelijk naliet het extreemrechtse geweld expliciet te veroordelen, konden Twitteraars de openlijke afkeuring van het geweld door Farage niet smaken.

“Het is niet dat iemand tegen deze idioten heeft gelogen in een poging om ze te radicaliseren in hun vals nationalisme en om racistische agenda’s te promoten”, reageerde comedyschrijver Technically Ron. En nog: “Fuck this. Je kan niet jarenlang haat en angst zaaien en dan ‘niet geloven’ dat mensen die boodschap volgen. Fuck you.”
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...gen~ae7641974/
Jantje is offline   Met citaat antwoorden